AZ OMF sve jače ulazi u lučke dionice

Bez autora
Mar 20 2016

Posljednjih tjedana bilježimo zanimljiv trend među mirovinskim fondovima. Jedan od četiriju obveznih mirovinskih fondova - AZ OMF - sve intenzivnije kupuje dionice domaćih luka. Tako je bilo i protekloga tjedna. U ovom je razdoblju AZ OMF kupio 1.030 dionica Luke Ploče vrijednih preko 600 tisuća kuna te 4.150 dionica Luke Rijeka vrijednih oko 170.000 kuna. Dionice obiju luka AZ OMF kupuje već od početka ožujka. Sasvim je jasno da je okidač za kupnju nedavni posjet kineskog izaslanstva Hrvatskoj gdje su po tko zna koji put razgovarali o mogućnostima investicija u riječku luku i nizinsku prugu. Ako je vjerovati dobro obaviještenim izvorima, ovoga su puta razgovori bili najkonkretniji do sad, a kineska strana u Rijeci vidi veći potencijal nego u lučkim kapacitetima Kopra i Bara. U riječkoj luci lani je prekrcano ukupno 4,3 milijuna tona suhih tereta, što je 4 posto više nego prethodne godine.

AZ OMF sve jače ulazi u lučke dionicePosljednjih tjedana bilježimo zanimljiv trend među mirovinskim fondovima. Jedan od četiriju obveznih mirovinskih fondova - AZ OMF - sve intenzivnije kupuje dionice domaćih luka. Tako je bilo i protekloga tjedna.

U ovom je razdoblju AZ OMF kupio 1.030 dionica Luke Ploče (ZSE:LKPC-R-A) vrijednih preko 600 tisuća kuna te 4.150 dionica Luke Rijeka (ZSE:LKRI-R-A) vrijednih oko 170.000 kuna. Dionice obiju luka AZ OMF kupuje već od početka ožujka.

Sasvim je jasno da je okidač za kupnju nedavni posjet kineskog izaslanstva Hrvatskoj gdje su po tko zna koji put razgovarali o mogućnostima investicija u riječku luku i nizinsku prugu. Ako je vjerovati dobro obaviještenim izvorima, ovoga su puta razgovori bili najkonkretniji do sad, a kineska strana u Rijeci vidi veći potencijal nego u lučkim kapacitetima Kopra i Bara.

U riječkoj luci lani je prekrcano ukupno 4,3 milijuna tona suhih tereta, što je 4 posto više nego prethodne godine. Luka Rijeka ostvarila je promet od 2,8 milijuna tona generalnih i rasutih tereta, što je 3 posto više nego godinu prije. Promet rasutih tereta povećan je za 10 posto, dok je promet generalnog tereta bio 7 posto manji.

Što se Luke Ploče tiče, okidač je mogao doći nakon nedavnog posjeta ministra Olega Butkovića gdje se upoznao s realizacijom projekta „Ulaz u luku Ploče", važnim infrastrukturnim zahvatom koji obuhvaća dovršetak izgradnje Spojne ceste Čvor Ploče (A1) - Luka Ploče.

Naime, nastavkom izgradnje spojne ceste od čvora Čeveljuša do ulaza u lučki kompleks povezat će se grad i luke Ploče s autocestom A1 Zagreb - Split - Dubrovnik te autocestom A10 Granica BiH - Metković (A1), koja zajedno s dionicom A1 čvor Metković - čvor Ploče i spojnom cestom Čvor Ploče (A1) - Luka Ploče predstavlja završni dio koridora Vc. Ukupna vrijednost projekta iznosi 64 milijuna kuna, od čega se 85 posto investicije bespovratno financira iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Prošle godine u Luci Ploče pretovareno je 2,83 milijuna tona robe, što je 4,7 posto više u odnosu na 2014. godinu. Lanjski poslovni prihod bio nešto veći od 137 milijuna kuna, što je 30 posto bolji rezultat u usporedbi s prethodnom godinom.

Glavni razlog manjega prometa generalnih tereta je pad prometa metalurških proizvoda (željezne gredice, valjana žica, rebrasti betonski čelik), i "jumbo" vreća. Promet kontejnera porastao je lani 23 posto, sa 16.859 kontejnerskih jedinica u 2014. na  20.676 u prošloj godini.

Ukratko, lučke su dionice nakon podosta vremena opet na radaru investitora. Hoće li tako i ostati, ovisit će, prije svega, o raspletu priča koje u ovom tekstu spominjemo.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik