Nagrada za najbolji odnos prema investitorima

Bez autora
Sep 26 2010

Na Devetoj međunarodnoj konferenciji Beogradske berze “Upgrade in Belgrade 2010”, 18. novembra u beogradskom hotelu Continental biće dodeljena i nagrada domaćoj kompaniji, koja je u prethodnom periodu uspostavila najbolji odnos sa investicionom javnošću. Beogradska berza u saradnji sa članovima Komisije, predstavnicima brokerskih kuća, banaka i medija je utvrdila kriterijume za odabir i rangiranje kompanija, a medijski pokrovitelj ove akcije je Ekonom:east magazin. Na razvijenim tržištima, ali i u zemljama u okruženju, ovaj segment poslovanja dobija sve više na značaju. Ukoliko kompanije žele da obezbede kapital za investiranje na duži rok i pod povoljnijim uslovima, bitno je da pravovremenim i istinitim obaveštavanjem investicione javnosti postignu viši nivo konkuretnosti, povećaju tražnju i samim tim snize troškove kapitala, povećaju likvidnost i disperziju rizika, uvedu različite grupe investitora, a kroz sve to obezbede i indirektno reklamiranje sopstvenih proizvoda i usluga.

Nagrada za najbolji odnos prema investitorimaNa Devetoj međunarodnoj konferenciji Beogradske berze “Upgrade in Belgrade 2010”, 18. novembra u beogradskom hotelu Continental biće dodeljena i nagrada domaćoj kompaniji, koja je u prethodnom periodu uspostavila najbolji odnos sa investicionom javnošću.

Beogradska berza u saradnji sa članovima Komisije, predstavnicima brokerskih kuća, banaka i medija je utvrdila kriterijume za odabir i rangiranje kompanija, a medijski pokrovitelj ove akcije je Ekonom:east magazin.

Na razvijenim tržištima, ali i u zemljama u okruženju, ovaj segment poslovanja dobija sve više na značaju. Ukoliko kompanije žele da obezbede kapital za investiranje na duži rok i pod povoljnijim uslovima, bitno je da pravovremenim i istinitim obaveštavanjem investicione javnosti postignu viši nivo konkuretnosti, povećaju tražnju i samim tim snize troškove kapitala, povećaju likvidnost i disperziju rizika, uvedu različite grupe investitora, a kroz sve to obezbede i indirektno reklamiranje sopstvenih proizvoda i usluga.

Sa druge strane, investitori, kroz bolju komunikaciju sa kompanijom, postižu veći kvalitet i sigurnost investiranja sopstvenog kapitala. Na osnovu dosadašnjih iskustava, kvalitetno uspostavljen odnos izdavaoca prema investitorima doprinosi ekonomskom razvoju celokupne društvene zajednice.

Listirane kompanije trebalo bi potencijalne investitore da obaveštavaju kontinuirano o svim relevantnim informacijama, koje se odnose ne samo na finansijske, već i komunikacione i marketinške aktivnosti, što  u krajnjoj instanci ima za cilj postizanje korektne tržišne cene za hartije od vrednosti date kompanije.

Na Beogradskoj berzi uspostavljena je dobra praksa izveštavanja investicione javnosti i kompanije je primenjuju u skladu sa preuzetim obavezama na tržištu na kojem se i trguje njihovim hartijama. Zbog toga će u uži izbor za najbolji odnos prema investicionoj javnosti i ući kompanije koje su listirane na Beogradskoj berzi, a ispunile su osnovne propisane obaveze izveštavanja, dok bi se u narednoj fazi analiza mogla proširiti i na kompanije iz sastava indeksa BELEX15.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik