Deo trase novog auto-puta vodi preko parcela arapske Al Dahre

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture objavilo je nacrt Prostornog plana koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, prema kojem će ta saobraćajnica jednim delom prolaziti kroz parcele koje je arapska kompanija Al Dahra kupila od PKB-a.

Radi se o tri cele i delovima 12 parcela u katastarskoj opštini Komareva Humka na području opštine Palilula.

Javni uvid u Nacrt Prostornog plana područja posebne namene koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad traje do 25. maja, svakog radnog dana u zgradama skupština gradova Beograda, Pančeva, Zrenjanina i Novog Sada, kao i u zgradama skupština opština Opovo, Kovačica, i Žabalj.

Kao deo nacrta prostornog plana, objavljena je mapa detaljne trase puta, čiji je početak na obilaznom putu (Severnoj tangenti), na budućoj petlji Ovča, istočno od sadašnjeg ukrštanja zrenjaninskog puta.

U delu od Beograda do Zrenjanina trasa dalje vodi između naselja Jabuka i Glogonj u blizini Pančeva, gde je predviđena petlja Sefkerin/Opovo, zatim ulazi na teritoriju opštine Opovo, a potom i opštine Kovačica, gde je u neposrednoj blizini tog naselja planirana još jedna petlja.

U blizini Idvora autoput prelazi Tamiš i ulazi na teritoriju Grada Zrenjanina. Na polovini sadašnjeg lokalnog puta između Ečke i Orlovata predviđeno je ukrštanje u petlji Orlovat, a potom i u petlji Ečka, u zoni sadašnje raskrsnice puteva za Ečku, Stajićevo, Lukićevo i Orlovat.

U gradsku zonu Zrenjanina put ulazi kroz pojas između naselja Ečka i zone aerodroma, a potom obodom industrijske zone "Jugoistok" prelazi sadašnji državni put I-b reda Zrenjanin - Beograd i jugozapadno od naselja Mužlja, kroz Mužljanski rit, vodi ka Aradcu.

U nacrtu Prostornog plana koridora auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad navodi da su za izgradnju auto-puta potrebni delovi nekih katastarskih parcela, ali ne i o kojim se površinama radi.

Na osnovu dostupne dokumentacije za sada nije poznato koliko će ukupno kvadratnih metara zemljišta čiji je vlasnik Al Dahra državi biti potrebno za projekat izgradnje ove saobraćajnice.

Inače, Al Dahra je skoro 17.000 hektara zemljišta, opremu, objekte i stado PKB-a u oktobru 2018. ukupno platila 121 milion evra, odnosno 4.700 evra po hektaru, jer je Zakonom o privatizaciji predviđeno da se imovina preduzeća može ponuditi po početnoj ceni od 51 odsto njene procenjene vrednosti.

Al Dahra je kao jedini ponuđač na tenderu ponudila najnižu propisanu cenu.

Još nije poznato po kojoj će ceni država otkupljivati parcele koje je nedavno prodala, jer prema Zakonu o eksproprijaciji, naknada za eksproprisano poljoprivredno zemljište i građevinsko zemljište određuje se prema tržišnoj ceni takvog zemljišta.

Auto-put Beograd-Zrenjanin-Novi Sad više puta je ocenjen kao investicioni zamajac ovog dela Srbije, prvi auto-put na teritoriji Banata i veza sa postojećim i budućim auto-putevima u Bačkoj i južno od Beograda.

Planom je predviđeno da dužina kompletne buduće saobraćajnice bude 113 kilometara: Beograd - Zrenjanin 58 i Zrenjanin - Novi Sad 45 kilometara.

Fizička i pravna lica mogu dostaviti primedbe na Nacrt Prostornog plana u pisanoj formi, jedinicama lokalne samouprave u toku trajanja javnog uvida, zaključno sa 25.05.2021. godine.

Primedbe na Nacrt prostornog plana mogu se dostaviti i direktno Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Sektor za prostorno planiranje i urbanizam, Nemanjina 22-26, 11.000 Beograd.

Mesto, vreme, način i postupak održavanja javne sednice komisije za javni uvid biće naknadno utvrđeni u skladu sa epidemiološkom situacijom u Srbiji.

Dokumenta izložena na javni uvid povodom izrade Prostornog plana područja posebne namene koridora autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad mogu se pogledati na linku: www.mgsi.gov.rs/cir/dokumenti/javni-uvid-povodom-izrade-prostornog-plana-podrućja-posebne-namene-koridora-autoputa.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik