Dva nova ruska dizel-motorna voza na prugama Srbije

Bez autora
Sep 16 2012

“Železnice Srbije” su u petak, 14. septembra, u železničkom čvoru Kraljevo uvele u saobraćaj dva nova ruska dizel-motorna voza. Reč je o novim dizel-motornim garniturama serije 711 ruskog proizvođača “Metrovagonmaša”, koje su srpske železnice kupile zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke “Eurofime” od 43 miliona švajcarskih franaka. Kupljeno je ukupno dvanaest garnitura, od kojih je jedanaest i pre roka prispelo iz Rusije u Srbiju, a očekuje se da uskoro stigne u našu zemlju i poslednji od ugovorenih vozova. Ovo je prva nabavka novih vozova srpskih železnica nakon pune tri decenije. Umesto dosadašnjih starih putničkih garnitura, novi ruski vozovi saobraćaće u lokalnom saobraćaju između Kraljeva i Lapova, odnosno Kraljeva i Požege. Prvi polazak novog ruskog dizel-motornog voza iz Kraljeva je u 7:35 sati za Lapovo, a u 10:50 sati iz Kraljeva za Požegu. Nove putničke garniture saobraćaće na ovim relacijama više puta dnevno prema važećem redu vožnje, ali umesto dosadašnjih starih vagona i vozova.

“Železnice Srbije” uvele u saobraćaj dva nova ruska dizel-motorna voza“Železnice Srbije” su u petak, 14. septembra, u železničkom čvoru Kraljevo uvele u saobraćaj dva nova ruska dizel-motorna voza.

Reč je o novim dizel-motornim garniturama serije 711 ruskog proizvođača “Metrovagonmaša”, koje su srpske železnice kupile zahvaljujući kreditu međunarodne železničke banke “Eurofime” od 43 miliona švajcarskih franaka. Kupljeno je ukupno dvanaest garnitura, od kojih je jedanaest i pre roka prispelo iz Rusije u Srbiju, a očekuje se da uskoro stigne u našu zemlju i poslednji od ugovorenih vozova. Ovo je prva nabavka novih vozova srpskih železnica nakon pune tri decenije.

Umesto dosadašnjih starih putničkih garnitura, novi ruski vozovi saobraćaće u lokalnom saobraćaju između Kraljeva i Lapova, odnosno Kraljeva i Požege. Prvi polazak novog ruskog dizel-motornog voza iz Kraljeva je u 7:35 sati za Lapovo, a u 10:50 sati iz Kraljeva za Požegu. Nove putničke garniture saobraćaće na ovim relacijama više puta dnevno prema važećem redu vožnje, ali umesto dosadašnjih starih vagona i vozova.

Tako se Kraljevčani od petka mogu vozovima prevoziti znatno kvalitetnije, efikasnije i udobnije nego do sada. Naime, ovi dizel-motorni vozovi namenjeni su prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama.

Voz je dvodelan i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. Voz može da se kreće brzinom od 120 kilometara na sat.

Do sada su u saobraćaj uključene dve nove garniture na relaciji Beograd Dunav stanica – Pančevo – Vršac – Beograd Dunav stanica, a ostale će sukcesivno biti uključivane u putnički prevoz i u ostalim regionima u Srbiji.

Novi dizel-motorni vozovi sukcesivno će zameniti  putničke “šinobuse” i “makose”, stare preko trideset godina, koji su danas još uvek u saobraćaju. Međutim, zbog starosti se ovi vozovi često kvare, a njihovo održavanje je izuzetno skupo, otežano i nerentabilno, zbog čega je sa njima gotovo nemoguće održati redovitost u putničkom saobraćaju. Takođe, nove dizel-motorne garniture zameniće u saobraćaju i vozove sa dizel lokomotivama, što je u saobraćajnom i ekonomskom pogledu znatno racionalnije, efikasnije i jeftinije.

Čak i angažovanje novih dizel-motornih vozova na elektrificiranim prugama imaće svojih prednosti, jer će elektro lokomotive moći da budu korišćene za znatno profitabilniji teretni saobraćaj, a putnički vagoni, kojih je hronično nedovoljno na srpskim prugama, moći će da budu preusmereni u druge regione.

U Srbiji od ukupno 3.809 kilometara pruga, elektrificirano je svega 1.278 kilometara, a na preko dve i po hiljade kilometara neelektrificiranih pruga saobraćaju dizel lokomotive i garniture.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik