Najviše novca u BiH uložila Austrija

Bez autora
Aug 11 2013

Priljev inozemnih investicija u Bosnu i Hercegovinu kao da stagnira u posljednje vrijeme ili tek neprimjetno raste. Ranijih godina priljev investicija je bio znatno veći, tako da je 2004. u odnosu na 2012. godinu bio veći za skoro 100 milijuna eura. Gledajući po godinama, u 2007. zabilježen je najviši iznos priljeva stranih ulaganja u BiH i on je iznosio oko 1,3 milijarde eura. U naredne tri godine imali smo značajniji pad investicija, te blagi rast od 2010. Najznačajnije investicije u BiH, u razdoblju od svibnja 1994. do prosinca 2011. godine, stigle su iz Austrije, Srbije, Hrvatske, Rusije, Slovenije, Njemačke i drugih zemalja. Najviše je u ovom razdoblju u BiH uložila Austrija - oko 1,17 milijuna eura, a iza nje je Srbija sa oko 917.000 eura uloženih u BiH. Ono u što se strani investitori najviše odlučuju ulagati svakako jeste proizvodnja 33 posto, zatim sektor bankarstva 21 posto, telekomunikacija 14 posto, trgovine 11 posto, i drugo.

Najviše novca u BiH uložila AustrijaPriljev inozemnih investicija u Bosnu i Hercegovinu kao da stagnira u posljednje vrijeme ili tek neprimjetno raste.

Ranijih godina priljev investicija je bio znatno veći, tako da je 2004. u odnosu na 2012. godinu bio veći za skoro 100 milijuna eura.
 
"Gledajući po godinama, u 2007. zabilježen je najviši iznos priljeva stranih ulaganja u BiH i on je iznosio oko 1,3 milijarde eura. U naredne tri godine imali smo značajniji pad investicija, te blagi rast od 2010", kazali su nam iz Agencije za unapređenje stranih investicija BiH.

Najznačajnije investicije u BiH, u razdoblju od svibnja 1994. do prosinca 2011. godine, stigle su iz Austrije, Srbije, Hrvatske, Rusije, Slovenije, Njemačke i drugih zemalja. Najviše je u ovom razdoblju u BiH uložila Austrija - oko 1,17 milijuna eura, a iza nje je Srbija sa oko 917.000 eura uloženih u BiH. Ono u što se strani investitori najviše odlučuju ulagati svakako jeste proizvodnja 33 posto, zatim sektor bankarstva 21 posto, telekomunikacija 14 posto, trgovine 11 posto, i drugo.

S obzirom na situaciju u zemlji, pojasnili su nam iz Agencije, trenutno se ne ulaže puno u promociju bh. potencijala kojom bi se privukli strani investitori.

"U skladu sa raspoloživim proračunom i u skladu sa nadležnostima FIPA, kao i druge nadležne institucije rade na promoviranju bh. mogućnosti koristeći sve raspoložive metode promocije u razdoblju ekonomske krize koja se odražava i na smanjene investicijske aktivnosti. U takvim okolnostima promocija se usmjerava ka ciljnim zemljama iz kojih je već ostvaren značajan priljev investicija kako bi se potaknulo na reinvestiranje", kazali su iz Agencije.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik