Napreduju radovi na obilaznici

Bez autora
Mar 25 2012

Za samo 11 meseci na obilaznici oko Beograda podignute su dve petlje, Batajnička i Dobanovačka, tri mosta od tunela Straževica do Orlovače, i asfaltirano je šest kilometara dvosmernog autoputa između Batajnice i Dobanovaca. Izvođači radova vrednih oko 125 milona evra su strane kompanije, a podizvođači domaće firme. Formula za ovako brzu gradnju nije u čestim posetama političara, već u dobro i na vreme plaćenim radnicima.Pre godinu dana u dolini između tunela Straževica i brda Orlovača, gotovo da nije bilo nikakvig građevina. Sada je tu izgrađen vijadukt dug više od pola kilometra.

Napreduju radovi na obilazniciNa obilaznici oko Beograda podignute dve petlje, tri mosta i asfaltirano šest kilometara autoputa. Radove vredne 125 miliona evra izvode strane kompanije, a podizvođači su domaće firme.

Za samo 11 meseci na obilaznici oko Beograda podignute su dve petlje, Batajnička i Dobanovačka, tri mosta od tunela Straževica do Orlovače, i asfaltirano je šest kilometara dvosmernog autoputa između Batajnice i Dobanovaca.

Izvođači radova vrednih oko 125 milona evra su strane kompanije, a podizvođači domaće firme. Formula za ovako brzu gradnju nije u čestim posetama političara, već u dobro i na vreme plaćenim radnicima.

Pre godinu dana u dolini između tunela Straževica i brda Orlovača, gotovo da nije bilo nikakvig građevina. Sada je tu izgrađen vijadukt dug više od pola kilometra. U završnoj fazi su još dva mosta ukupne dužine preko 700 metara.

"Na ovom potezu postoje tri mosta. Prvi most na kojem se sad nalizimo je most 13 i dugačak je 560 metara, most 14 dužine 70 metara i most 15 dužine 600 metara i njihova funkcija je spajanje Orlovače i Bubanj Potoka", objašnjava Zoran Kamenarac iz preduzeća „MBA Miljković".

Tunel Straževica, započet 90-tih godina, posle tri decenije spreman je za asfalatiranje. Postavlja se i rasveta, a i druga cev tunela je prohodna. Investitori najavljuju da će tunel i tri mosta od Orlovače do Bubanj Potoka biti završeni do 1. maja.

"Mi smo potpisali ugovore sa bankama na 150 milona evra, ali ćemo potrošiti samo 125 milona, ostatak novca planiramo da utrošimo u proširenje deonice od Dobanovaca do Ostružnice na dve trake pun profil autoputa", ističe Zoran Drobnjak
direktor Javnog preduzeća „Putevi Srbije".

Pre nepunu godinu, na mestu gde su bile samo njive, sada se nalazi asfaltirana dupla traka autoputa Dobanovci - Batajnica i Dobanovačka petlja, koja na tri nivoa ukršta obilaznicu, autoput i železnicu, na samom ulasku u Beograd.

"Tako da se može reći da je ova petlja gotova. Ostalo je samo malo da se uradi hidroizolacija, završni sloj asfalta, ograde i ova petlja biće u funkciji već prvog maja", izjavio je Miodrag Jocić iz „Puteva Srbije".

Privodi se kraju Batajnička petlja dužine oko kilometar i po, koja spaja Novosadski autoput i Dobanovce.

"Do sada smo ugradili preko 130.000 kubika betona, 1000 i po tona armature i izbušili smo oko 160 šipova", objašnjava Matej Beriša iz „MBA Miljković".

Brzu izgradnju ovih objekata omogućila su javna preduzeća i Grad Beograda, koji su za dan do dva izdavali potrebne dozvole koje su se nekada čekale mesecima. Dobrim delom, i zahvaljujući stranim kompanijama koje redovno i mnogo više od republikog proseka, plaćaju radnike.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik