Posle pune dve godine, stavljena je tačka na brojne dileme i neizvesnost oko izgradnje Kargo centra u Nišu. Juče je Gradsko veće donelo odluku o ustupanju građevinskog zemljišta od osam i po hektara firmi „Ajmaks“ iz Austrije za izgradnju poslovnog prostora. Niška „gradska vlada“ usvojila je elaborat za realizaciju prve faze obimnih radova. Posle brojnih spekulacija da je investitor iz Austrije odustao od gradnje Kargo centra, januara ove godine iz „Ajmaksa“ su zvaničnim dopisom potvrdili da su pripremili projekat i da čekaju da se prihvati njihov predlog o faznoj izgradnji. Nakon toga u Nišu je urađen elaborat o isplativosti, koji treba još samo da odobri Vlada Srbije i da počne da se realizuje čitav posao. Zastoj u pregovorima sa Kompanijom „Ajmaks“ bio je zbog neregulisanog vlasništva nad zemljištem. Kako je u međuvremenu problem rešen, ne postoje više nikakve smetnje da se projekat realizuje.
Posle pune dve godine, stavljena je tačka na brojne dileme i neizvesnost oko izgradnje Kargo centra u Nišu.
Juče je Gradsko veće donelo odluku o ustupanju građevinskog zemljišta od osam i po hektara firmi „Ajmaks“ iz Austrije za izgradnju poslovnog prostora. Niška „gradska vlada“ usvojila je elaborat za realizaciju prve faze obimnih radova, kaže za „Politiku“ Milan Ranđelović, direktor Kancelarije za ekonomski razvoj (KLER):
– Posle brojnih spekulacija da je investitor iz Austrije odustao od gradnje Kargo centra, januara ove godine iz „Ajmaksa“ su zvaničnim dopisom potvrdili da su pripremili projekat i da čekaju da se prihvati njihov predlog o faznoj izgradnji. Nakon toga u Nišu je urađen elaborat o isplativosti, koji treba još samo da odobri Vlada Srbije i da počne da se realizuje čitav posao.
Prema Ranđelovićevim rečima, zastoj u pregovorima sa Kompanijom „Ajmaks“ bio je zbog neregulisanog vlasništva nad zemljištem. Kako je u međuvremenu problem rešen, ne postoje više nikakve smetnje da se projekat realizuje:
– Naš grad je za izgradnju Kargo centra bio zainteresovan još pre četiri godine, kada je sa predstavnicima austrijske kompanije i dogovorena izgradnja. Ali, odmah se isprečio problem vlasništva. Zemljište je bilo u svojini Republike, a korisnik Ministarstvo odbrane, odnosno Vojska Srbije. Razmenom nepokretnosti tokom 2010. godine između ministarstva i grada, ovo zemljište pripalo je u vlasništvo Nišu. U međuvremenu je donet i novi Zakon o planiranju i izgradnji, kojim se investitor obavezuje da radove na objektu završi u roku od najviše pet godina. Zbog svega toga austrijska kompanija je odlučila da Kargo centar gradi u fazama i već u prvoj biće sagrađen poslovni prostor od 36.000 kvadratnih metara i biće otvoreno 110 radnih mesta.
Prvobitno je, ističe Ranđelović, predviđeno da izgradnja novog logističkog centra na Aerodromu „Konstantin Veliki“ bude na površini od preko 26 hektara na kojoj bi bilo sagrađeno više od sto hiljada kvadratnih metara poslovnog prostora i zaposleno oko 400 radnika. U međuvremenu je idejni projekat izmenjen, a za realizaciju prve faze kompanija „Ajmaks“ već je obezbedila milion i po evra. Cela investicija, rečeno nam je, biće realizovana po već ustaljenom sistemu koji je u Nišu primenjen prilikom ugovaranja i izgradnje fabrika „Jure“, „Šin Vona“, „Dajteka“, „Benetona“ i drugih stranih investitora koji su sagradili ili grade proizvodne pogone.