"Železnice Srbije" u nekoliko narednih godina imaju potrebu za rekonstrukcijom železničke infrastrukture i nabavkom železničkih vozila. Dalji pravci rekonstrukcije železničke infrastrukture su Koridori 10 i 11, pruga Niš - Dimitrovgrad i pruga Beograd - Novi Sad - Subotica. Za rekonstrukciju su sredstva delom obezbeđena iz ruskog kredita, a delom iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Sredstvima ruskog kredita biće modernizovano šest deonica na Koridoru 10, kao i pruga Beograd - Pančevo. Plan je da se 780 kilometara pruge Koridora 10 kroz Srbiju potpuno rekonstruiše, a da se 300 kilometara laganih vožnji na našim prugama smanji ili ukine. Nabavkom 60 novih vozova do 2015. godine, očekuje se znatno bolje stanje u putničkom saobraćaju.
"Železnice Srbije" u nekoliko narednih godina imaju potrebu za rekonstrukcijom železničke infrastrukture i nabavkom železničkih vozila. Dalji pravci rekonstrukcije železničke infrastrukture su Koridori 10 i 11, pruga Niš - Dimitrovgrad i pruga Beograd - Novi Sad-Subotica.
Za rekonstrukciju su sredstva delom obezbeđena iz ruskog kredita, a delom iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Sredstvima ruskog kredita biće modernizovano šest deonica na Koridoru 10, kao i pruga Beograd - Pančevo. Plan je da se 780 kilometara pruge Koridora 10 kroz Srbiju potpuno rekonstruiše, a da se 300 kilometara laganih vožnji na našim prugama smanji ili ukine. Nabavkom 60 novih vozova do 2015. godine, očekuje se znatno bolje stanje u putničkom saobraćaju. Prostora za povećanje obima prevoza robe još ima, ali to je usko povezano sa stanjem privrede u zemlji, rekao je generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović, prilikom današnje posete kineske radne grupe za modernizaciju pruge Beograd - Budimpešta srpskim železnicama.
On je je dodao da "Železnice Srbije" očekuju pomoć kineske strane u realizaciji projekta modernizacije pruge od Beograda do Subotice, a da će konačnu reč dati srpska i kineska vlada.
Predstavnici poslovodstva "Železnica Srbije", na čelu da generalnim direktorom Dragoljubom Simonovićem i Dejan Lasica, pomoćnik ministra saobraćaja, razgovarali su danas sa radnom grupom iz Kine za relizaciju projekta železničke pruge Beograd - Budimpešta, na čelu sa Hu Fangom, glavnim članom Sektora za međunarodnu saradnju Državne nacionalne komisije za razvoj i reforme NR Kine. Reč je o radnoj grupi koja se bavi poslovanjem i upravljanjem železnicom. Sastnaku je prisustvovao i ambasador Kine u Srbiji Džang Vansjue
Hu Fang je predstavnicima srpskih železnica uputio niz pitanja, među kojima su koliki je udeo železnice u saobraćaju Srbije, kao i koliki je obim prevoza putnika i robe na srpskim prugama. Direktor Direkcije za prevoz Negosav Teofilović upoznao je goste iz Kine sa sadašnjim stanjem voznih sredstava, kao i udelom putničkog i teretnog prevoza u ukupnom železničkom saobraćaju.
Kineska delegecija je dobila podatke o sadašnjem stanju pruge Beograd - Subotica, kao i broju putničkih i teretnih vozova koji dnevno saobraćaju ovom prugom.
Predstavnike Kineskih železnica zanimalo je i kakva je sadašnja organizacija železnice, i kako će funkcionisati nakon restrukturiranja kompanije naredne godine.
Obe strane procenile su ovaj sastanak veoma korisnim za buduću saradnju.
Kineska delegacija se, pre ovog sastanka, susrela se i sa ministrom saobraćaja Republike Srbije Aleksandrom Antićem i razgovarala o stanovištu Vlade povodom ovog projekta.
Inače, ovo je već druga visoka kineska delegacija koja je u proteklih mesec dana posetila srpske železnice. Prethodna delegacija koja se sastala sa našim poslovodstvom krajem novembra, razgovarala o tehničkim pitanjima projekta modernizacije i izgradnje železničke pruge Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta.