Prvi vozovi bi preko Žeželjevog mosta u Novom Sadu trebalo da krenu u januaru sledeće godine. To su prilikom obilaska radova na gradilištu, najavili Igor Mirović, predsednik Pokrajinske vlade, i Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. Oni su gradilište obišli u momentu kada se "lansira" manji luk ovog mosta sa Petrovaradinske strane, dug oko 180 metara, na srednji stub u Dunavu. Uprkos kašnjenju od tri do pet nedelja koje je izvođač najavio, moramo priznati da poslednjih godinu dana i poslednjih meseci postoje značajni napori da se nedoknadi sve ono što je propušteno u godinama koje su iza nas u realizaciji ovog važnog projekta, naveo je Mirović.
Prvi vozovi bi preko Žeželjevog mosta u Novom Sadu trebalo da krenu u januaru sledeće godine. To su danas, prilikom obilaska radova na gradilištu, najavili Igor Mirović, predsednik Pokrajinske vlade, i Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Oni su gradilište obišli u momentu kada se "lansira" manji luk ovog mosta sa Petrovaradinske strane, dug oko 180 metara, na srednji stub u Dunavu.
- Uprkos kašnjenju od tri do pet nedelja koje je izvođač najavio, moramo priznati da poslednjih godinu dana i poslednjih meseci postoje značajni napori da se nedoknadi sve ono što je propušteno u godinama koje su iza nas u realizaciji ovog važnog projekta - naveo je Mirović.
- Ovi radovi predstavljaju završne faze projekta izgradnje mosta koji bi, kako očekujemo, u novembru trebalo da bude osposobljen za pešački, a u januaru i za železnički saobraćaj. Nadam se, da ćemo, najkasnije do ranog proleća izaći iz uspešno izvedenog dugotrajnog projekta i ući u nove koji su već započeti, kao što su nova zgrada Radio-televizije Vojvodine, rekonstrukcija Narodnog pozorišta u Subotici, saobraćajnica Zrenjanin - Žabalj, izgradnja sportskog kompleksa "Letenka" i drugi.
Ministarka Mihajlović je, govoreći o radovim na ovom mostu, ocenila kako su od velikog značaja, ne samo zbog Novog Sada, već i zbog modernizacije pruge Beograd - Budimpešta.
- Ova modernizacija će umnogome doprineti Srbiji kada govorimo o prevozu i robe i ljudi - jasna je Mihajlovićeva. - Žeželjev most je simbol jednog vremena ali će predstavljati i simbol moderne Srbije. Rad na mostu ne poznaje vremenske prilike, a verujem da će se radovi redovno odvijati i u predstojećem jesenjem i zimskom periodu.
Po završenom montiranju malog luka, inače, planirno je postavljanje drugog odnosno velikog luka dužine 220 metara, sa novosadske strane, a po završetku gradnje Žeželjevog mosta preko Dunava krenuće demontaža postojećeg privremenog montažno-demontažnog mosta koja će trajati do februara sledeće godine.
Izvođač
Investitor pojekta vrednog 48,23 miliona evra je "Infrastruktura Železnice Srbije".Izvođač radova je španski konzorcijum "JV Azvi - Taddei - HortaCoslada."
Dozvola za pruge
Građevinska dozvola za modernizaciju pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad, kako je najavila Mihajlovićeva, već je izdata, i to u uokviru projekta modernizacije pruge Beograd - Budimpešta, i sve je spremno za početak radova.
- Radovi će se finansirati iz ruskog kredita i mi očekujemo po plaćanju naknade za šume da izvođač počne radove, građevinska dozvola je izdata i za deo pruge Beograd - Stara Pazova - jasna je Mihajlovićeva. - Radove fizički počinjemo kada bude Samit 16+1 u Budimpešti, 24. novembra.