Početak radova odložen za sledeći mesec

Bez autora
Mar 23 2010

Odluka o tome ko će raditi dve deonice na severu koridora 10 još nije doneta iako je ime firme trebalo da se zna do 20. marta. Rok za donošenje odluke o tome ko će graditi autoput na severu još jednom je produžen, a ime izvođača bi trebalo da bude poznato do kraja nedelje. Nakon toga bi odmah trebalo da počnu radovi. To zapravo znači da je sasvim izvesno ponovno kašnjenje jer je sa radovima trebalo da se započne u subotu. Srbija više nema probleme sa novcem za izgradnju koridora 10, jer je finansijska konstrukcija zatvorena, ali se sada suočava sa problemima druge prirode. Naime, tender za izgradnju 110 kilometara leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada i od Kelebije do Subotice na severnom kraku koridora 10 obustavljen je krajem februara, a odluka je doneta pošto nisu ispunjeni uslovi za izbor najpovoljnije ponude prema Zakonu o javnim nabavkama.

Početak radova odložen za sledeći mesecOdluka o tome ko će raditi dve deonice na severu koridora 10 još nije doneta iako je ime firme trebalo da se zna do 20. marta.

Rok za donošenje odluke o tome ko će graditi autoput na severu još jednom je produžen, a ime izvođača bi trebalo da bude poznato do kraja nedelje, tvrde u Ministarstvu za infrastrukturu. Nakon toga bi odmah trebalo da počnu radovi. To zapravo znači da je sasvim izvesno ponovno kašnjenje jer je sa radovima trebalo da se započne u subotu.

Srbija više nema probleme sa novcem za izgradnju koridora 10, jer je finansijska konstrukcija zatvorena, ali se sada suočava sa problemima druge prirode. Naime, tender za izgradnju 110 kilometara leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada i od Kelebije do Subotice na severnom kraku koridora 10 obustavljen je krajem februara, a odluka je doneta pošto nisu ispunjeni uslovi za izbor najpovoljnije ponude prema Zakonu o javnim nabavkama. Na tender za izgradnju ovog dela puta ponude su dostavili konzorcijum srpskih firmi čiji je nosilac Preduzeće za puteve Beograd, slovenačka kompanija „Primorje“ i hrvatska firma „Hidroelektra niskogradnja“ u konzorcijumu sa firmom „Vojput“ iz Subotice. Konzorcijum domaćih firmi ponudio je najnižu cenu od 9,97 milijardi dinara, ali je u ponudi navedeno da će se ta cena naknadno uskladiti sa inflacijom. Kako se nezvanično može čuti, tender je zbog toga bio i obustavljen kako bi domaće firme imale priliku da tu grešku isprave. U ovakvim situacijama inače nije neobično da država želi da domaće firme dobiju posao, pogotovu ako je ponuda najniža.

Ipak, i strani izvođači imaju pravo na žalbu.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da se narednih dana očekuje definitivna odluka Državne komisije za žalbe ponuđača.

- Narednih dana se očekuje definitivna odluka Državne komisije za žalbe ponuđača, a očekuje se da će se do kraja nedelje sve znati. Uslovi su bili prihvatljivi i za domaća preduzeća i u tom smislu bilo bi dobro da ona dobiju posao, ali ona moraju da shvate da moraju da postanu konkurentnija - ističe Mrkonjić.

Za ovu godinu planirana je i izgradnja obilaznice oko Dimitrovgrada, a tender je raspisan prošle godine. Posao je podeljen na tri dela - na poseban putni deo, sedam mostova od po 200 metara i dva tunela od po 800 metara. Kada su prva dva dela u pitanju, posao je dobila austrijska „Alpina“, a i na ovom delu puta bi radovi trebalo da počnu 27. marta. Što se tiče trećeg dela puta kod Dimitrovgrada - dva tunela, radovi bi prema poslednjim najavama trebalo da počnu 1. maja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik