"Por" u Svilajncu

Bez autora
Jan 18 2012

Austrijska kompanija "Por" planira da obnovi stare pogone Fabrike "Tik" u Svilajncu i da u avgustu otvori fabriku železničkih pragova. Austrijanci ulažu 5,6 miliona evra, a sa 2,8 miliona evra, kroz kredit, projekat finansira i Evropska banka za obnovu i razvoj. Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) do sada je u Srbiji uložila 800 miliona evra. Pola te sume otišlo je u puteve, a polovina u železnicu. EBRD ima plan da u zemljama jugoistočne Evrope uloži oko milijardu i osamsto miliona u infrastrukturu. U Srbiju će ulagati bez obzira na njen status u Evropskoj uniji, samo moramo da imamo dobre projekte u oblasti infrastrukture. Za obnovu železničkog Koridora 10 potrebno je oko pet milijardi evra. Od tog iznosa deset odsto odlazi na železničke pragove. To je i bio motiv austrijskog "Pora" da gradi fabriku u Svilajncu, a privukla ih je i činjenica da će moći da proizvode pragove za beogradski metro, investiciju vrednu 700 miliona evra.

"Por" u SvilajncuAustrijska kompanija "Por” u Svilajncu će u avgustu otvoriti fabriku železničkih pragova. Investicija vredna 5,6 miliona evra. Polovinu novca kompanija obezbedila je iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Austrijska kompanija "Por" planira da obnovi stare pogone Fabrike "Tik" u Svilajncu i da u avgustu otvori fabriku železničkih pragova. Austrijanci ulažu 5,6 miliona evra, a sa 2,8 miliona evra, kroz kredit, projekat finansira i Evropska banka za obnovu i razvoj.

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) do sada je u Srbiji uložila 800 miliona evra. Pola te sume otišlo je u puteve, a polovina u železnicu.

"Imamo plan da u zemljama jugoistočne Evrope uložimo oko milijardu i osamsto miliona u infrastrukturu. U vašoj zemlji ulagaćemo bez obzira na njen status u Evropskoj uniji, samo morate da imate dobre projekte u oblasti infrastrukture", kaže Sju Beret, direktorka EBRD-a za infrastrukturu.

Za obnovu železničkog Koridora 10 potrebno je oko pet milijardi evra. Od tog iznosa deset odsto odlazi na železničke pragove. To je i bio motiv austrijskog "Pora" da gradi fabriku u Svilajncu, a privukla ih je i činjenica da će moći da proizvode pragove za beogradski metro, investiciju vrednu 700 miliona evra.

Valter Rekerzurl, kaže da će fabrika biti jezgro poslovanja "Pora" u železničkim infrastrukturnim projektima u regionu.

"Zaposlićemo u fabrici 50 radnika i ona je za opštinu poput Svilajnca izuzetna šansa. Već smo dobili uveravanja 'Železnica Srbije' da će biti obnovljen kolosek pruge koji ide ka Svilajncu", navodi Predrag Milanović, zamenik predsednika Opštine Svilajnac.

Racunica stranog investitora veoma je jasna. Uz godišnju proizvodnju 200.000 pragova, investicija se sama otplaćuje za dve do tri godine, a kredit se vraća nekoliko decenija, uz povoljnu kamatu.

Iz opštine Svilajnac podsećaju da će investitor moći da dobije od države subvencije od 5.000 do 10.000 evra za svakog zaposlenog radnika.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik