Potpisan Ugovor o izgradnji nove pruge Gilje - Paraćin

Bez autora
Jul 02 2012

Generalni direktor “Železnica Srbije” Milovan Marković i ovlašćeni predstavnik italijanskog konzorcijuma “Italiana Construzioni” Bojan Starec potpisali su danas u Beogradu Ugovor o izvođenju građevinskih radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge od stajališta Gilje do stanice Paraćin. Nova dvokolosečna elektrificirana pruga između Gilja i Paraćina gradiće se u okviru projekta modernizacije pruge Gilje – Ćuprija - Paraćin, na međunarodnom železničkom Koridoru 10. Italijanski konzorcijum imao je najpovoljniju ponudu na međunarodnom tenderu, na koji je prispelo 15 ponuda, iz deset evropskih zemalja, uključujući i domaća preduzeća. Vrednost ugovora je oko 16,2 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Potpisan Ugovor o izgradnji nove pruge Gilje - ParaćinGeneralni direktor “Železnica Srbije” Milovan Marković i ovlašćeni predstavnik italijanskog konzorcijuma “Italiana Construzioni” Bojan Starec potpisali su danas u Beogradu Ugovor o izvođenju građevinskih radova na izgradnji nove dvokolosečne pruge od stajališta Gilje do stanice Paraćin.

Nova dvokolosečna elektrificirana pruga između Gilja i Paraćina gradiće se u okviru projekta modernizacije pruge Gilje – Ćuprija - Paraćin, na međunarodnom železničkom Koridoru 10. Italijanski konzorcijum imao je najpovoljniju ponudu na međunarodnom tenderu, na koji je prispelo 15 ponuda, iz deset evropskih zemalja, uključujući i domaća preduzeća.

Vrednost ugovora je oko 16,2 miliona evra, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke (EIB).

Nova dvokolosečna, elektrificirana pruga biće dugačka 10,5 kilometra i osposobljena za brzine do 160 kilometara na sat. Tokom izgradnje nove pruge biće potrebno iskopati 295 hiljada kubika materijala, ugraditi 648 hiljada kubika novog materijala, 2.640 tona šina, 33 hiljade komada betonskih pragova, 64 hiljade kubika novog tucanika i 18 novih skretnica.

Milovan Marković je podsetio da su radovi na modernizaciji ove deonice započeli februara prošle godine, kada je počela izgradnja novog dvokolosečnog železničkog mosta preko Velike Morave, nedaleko od Ćuprije. Novi most deo je nove pruge i predstavlja najteži deo ukupnih radova na izgradnji ove deonice. Most se gradi na izmeštenom delu trase niške pruge Gilje – Ćuprija - Paraćin. Radove izvodi austrijsko-slovenački konzorcijum “Alpina-Meteorit”, a novi dvokolosečni most treba da bude izgrađen za osamnaest meseci, odnosno do 3. avgusta ove godine. Izgradnja novog mosta odvija se prema planu, naveo je Marković.

Predstoji još i izbor najpovoljnije ponude za izvođenje elektrotehničkih radova na modernizaciji deonice Gilje – Ćuprija - Paraćin, koja podrazumeva i izgradnju nove elektrificirane dvokolosečne pruge. Predviđeno je da se građevinski i elektrotehnički radovi odvijaju istovremeno, najavio je generalni direktor srpskih železnica.

Rok za izgradnju nove dvokolosečne pruge je 415 dana i taj rok će se ispoštovati, uveren je Bojan Starec, izrazivši zadovoljstvo što će italijanski konzorcijum realizovati u Srbiji ovako značajan projekat modernizacije železnice.

Potpisivanju ugovora prisustvovao je i pomoćnik ministra za infrastrukturu Dejan Lasica.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik