Predstavljen novi dizel-motorni voz

Bez autora
Sep 14 2011

“Železnice Srbije” su prvi put nakon tri decenije kupile nov voz za putnički saobraćaj, koji je danas predstavljen na glavnoj železničkoj stanici u Beogradu. Nova dizel-motorna garnitura namenjena je lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i prva je od ukupno 12, koliko su srpske železnice ugovorile sa kompanijom “Metrovagonmaš” iz Ruske federacije.Nakon obaveznih tehničko-tehnoloških testiranja na srpskim prugama, očekuje se da prvi dizel-motorni voz bude uključen u redovan saobraćaj do kraja 2011. godine, a na kojim deonicama će saobraćati još nije odlučeno.

Predstavljen novi dizel-motorni voz“Železnice Srbije” su prvi put nakon tri decenije kupile nov voz za putnički saobraćaj, koji je danas predstavljen na glavnoj železničkoj stanici u Beogradu.

Nova dizel-motorna garnitura namenjena je lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama i prva je od ukupno 12, koliko su srpske železnice ugovorile sa kompanijom “Metrovagonmaš” iz Ruske federacije.

Nakon obaveznih tehničko-tehnoloških testiranja na srpskim prugama, očekuje se da prvi dizel-motorni voz bude uključen u redovan saobraćaj do kraja 2011. godine, a na kojim deonicama će saobraćati još nije odlučeno.

Ostalih jedanaest novih dizel-motornih garnitura iz Rusije će sukcesivno stići na srpske pruge do kraja 2012. godine.

Ukupna vrednost ovih dvanaest garnitura je oko 43 miliona švajcarskih franaka, a sredstva su obezbeđena iz kredita međunarodne železničke banke “Eurofime”. Cena jednog novog dizel motornog voza je oko 3,4 miliona švajcarskih franaka, s tim da će uz vozove biti isporučeni i rezervni delovi, alat i oprema za održavanje, potrošni materijal i dokumentacija u vrednosti od oko 2,5 miliona švajcarskih franaka.

Voz je dvodelni, ima kapacitet od 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je sistemom klimatizacije, ventilacije i grejanja, kao i sistemom za upravljanje, kontrolu i dijagnostiku. Ugrađena je moderna audio-vizuelna oprema za obaveštavanje putnika, unutrašnji video nadzor, unutrašnji i spoljni displej, ozvučenje. Garnitura poseduje savremen vakum toalet, koji je prilagođen svim korisnicima, uključujući i osobe sa posebnim potrebama. Voz može da se kreće brzinom od 120 kilometara na sat, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. S obzirom na tehničke karakteristike, predviđeno da ovakvi dizel motorni vozovi budu u saobraćaju 35 godina.

Sa ruskim partnerom pokrenuta je inicijativa da 100 miliona dolara iz ruskog kredita ukupno vrednog oko 800 miliona dolara i namenjenog železničkom saobraćaju bude iskorišćeno za nabavku još oko 25 ovakvih vozova za lokalni i regionalni saobraćaj.

Po stručnim analizama, Srbiji je potrebno ukupno četrdesetak ovakvih vozova, pa bi nabavkom dodatnih garnitura iz ruskog kredita lokalni i regionalni saobraćaj na neelektrificiranim prugama u Srbiji mogao dugoročno da funkcioniše mnogo kvalitetnije, efikasnije i uspešnije.

Za ovakve planove podršku je dala i Vlada Republike Srbije.

U toku je tenderska procedura i uskoro se očekuje i potpisivanje ugovora za nabavku oko 25 elektromotornih vozova za regionalni saobraćaj, u vrednosti oko 100 miliona evra, koji srpske železnice finansiraju iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Zahvaljujući sredstvima ove banke od 65 miliona evra srpske železnice mogu kupiti i petnaestak višesistemskih lokomotiva, koje će moći da saobraćaju i na drugim evropskim prugama.

Što se infrastrukture tiče, predsednik Upravnog odbora i generalni direktor AD “Železnice Srbije” Milovan Marković je izjavio da su na železničkom Koridoru 10 ove godine otvorena dva gradilišta. Prvo je most preko Velike Morave, na deonici niške magistrale Jovac – Ćuprija, čija je vrednost devet miliona evra i koji treba da bude izgrađen za osamnaest meseci, a finansira se sredstvima Evropske investicione banke. Drugo gradilište je  “Žeželjev most” u Novom Sadu, čija je vrednost 45,3 miliona evra i koji treba da bude završen za 32 meseca, a sredstva obezbeđuju Evropska unija, Pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad.

Prema rečima Markovića, do kraja naredne godine očekuje se i raspisivanje tendera za izgradnju 10,5 kilometara nove, dvokolosečne, elektrificirane pruge kod Paraćina, kao i potpisivanje Ugovora sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, o kreditu vrednom 95 miliona evra, koji će biti namenjen za obnovu deonice Beograd-Rakovica-Resnik i remont pruga duž Koridora 10.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik