Izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje - Travnik - Jajce, koja predstavlja glavni putni pravac za Federaciju u smjeru zapad - istok, planirano je da počne u drugom kvartalu naredne godine, potvrdio je jučer za „Avaz“ Đenan Salčin, direktor kompanije „Autoceste FBiH“. Ova dionica ceste spada u prioritet u radu „Autocesta FBiH“ i Federalne vlade. Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije. Za prvu faza radova Lašva - Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka.
Izgradnja brze ceste Lašva - Nević Polje - Travnik - Jajce, koja predstavlja glavni putni pravac za Federaciju u smjeru zapad - istok, planirano je da počne u drugom kvartalu naredne godine, potvrdio je jučer za „Avaz“ Đenan Salčin, direktor kompanije „Autoceste FBiH“. Ova dionica ceste spada u prioritet u radu „Autocesta FBiH“ i Federalne vlade.
Evropska mreža
Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva - Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva - Travnik - Jajce - Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije.
Za prvu faza radova Lašva - Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo - Banja Luka.
Vrijednost ovog projekta iznosi 434 miliona KM (217 miliona eura).
- Postojeća magistralna dionica ceste Lašva - Nević Polje i dalje prema Donjem Vakufu identificirana je kao “usko grlo” u cestovnoj mreži BiH u svim prethodnim istraživanjima i mrežnim studijama - kaže Salčin.
Nova lokacija
Zanimljivo je da će doći do pomjeranja Lašvanske petlje na novu lokaciju, čime će se stvoriti bolje pretpostavke za spajanje brze ceste s Koridorom 5C.
- Na taj način bit će omogućen i bolji priključak magistralnih i regionalnih cesta. Nama je najvažnije da je ovaj projekt usklađen sa zahtjevima lokalne zajednice, odnosno zahtjevima općina kroz koje ove dionice prolaze - ističe Salčin.
Izvršeni su i projektiranje dodatnih objekata na područjima naseljenih mjesta, dodatna regulacija rijeka te odmorišta sa servisnim i uslužnim objektima.
Korekcija trase
Prema riječima Salčina, završena je sva studijsko-projektna dokumentacija za ovu dionicu, a na osnovu glavnog projekta, izrađeni su elaborati eksproprijacije kao preduvjet za pokretanje postupka eksproprijacije.
- Prilikom izrade projektne dokumentacije izvršena je i korekcija trase prema Prijedlogu prostornog plana FBiH te je usklađen položaj trase brze ceste s projektima regionalnog vodovoda Plava voda i MHE Merdani - ističe Salčin.