Tačka na obnovu „Gazele” – 6. marta

Bez autora
Jan 26 2012

Kompletna rekonstrukcija „Gazele” biće završena 6. marta, što je tri meseca pre ugovorenog roka. U betonskom trupu, takozvanom sanduku mosta, kao i ispod „Gazele”, u svakom trenutku nalazi se više od 100 radnika.Ojačavana je čelična konstrukcija i završeno prednaprezanjekoje održava konstrukciju mosta, dok se iznutra postavlja drenažni sistem. „Gazela” je prvi most u zemlji koji će imati ekološku drenažu – voda će se slivati u jednu cev i odvoditi u kanalizaciju ili u sistem za prečišćavanje.

Tačka na obnovu „Gazele” – 6. martaKompletna rekonstrukcija „Gazele” biće završena 6. marta, što je tri meseca pre ugovorenog roka, najavio je Dragan Jocić, rukovodilac stručnog nadzora obnove „Gazele”.

U betonskom trupu, takozvanom sanduku mosta, kao i ispod „Gazele”, u svakom trenutku nalazi se više od 100 radnika. Ojačavana je čelična konstrukcija i završeno prednaprezanjekoje održava konstrukciju mosta, dok se iznutra postavlja drenažni sistem. „Gazela” je prvi most u zemlji koji će imati ekološku drenažu – voda će se slivati u jednu cev i odvoditi u kanalizaciju ili u sistem za prečišćavanje.

Dragan Jocić tvrdi da je celokupna rekonstrukcija „Gazele” urađena izuzetno dobro. Pre 1. jula 2010. godine kada su počeli ozbiljni radovi na mostu, gornji deo je bio u katastrofalnom stanju. Problem su bili i zahtevi da se ne zatvaraju po tri trake, iako je to projektom bilo predviđeno.

– U toku radova kroz gradilište je prošlo više od 90 miliona vozila, ali završili smo radove na gornjem delu mosta u predviđenom roku. Kao posledica ubrzanih radova, što su od nas tražili Gradska uprava i Javno preduzeće „Putevi Srbije”, ostale su još neke sitnice koje treba da se isprave i dorade. Recimo, jedan češalj koji spaja dva betonska stuba moraće da se popravi. To je rutinski posao i sigurno će biti završen do 6. marta – ističe Jocić.

On najavljuje da će horizontalna i vertikalna signalizacija biti postavljena u martu ili aprilu. Na asfalt će biti zalepljene plastične trake koje bolje reflektuju svetlost i olakšavaju orijentaciju vozača.

– To nisu radovi za zimu, pa ćemo ih obaviti kada bude lepo vreme, bez padavina – precizira Jocić.

Osim ispravljanja tehničkih nedostataka, u toku su ozbiljni radovi na konstrukciji mosta. Stavlja se antikorozivna zaštita i završava se farbanje, a u toku je i ojačavanje temeljastubova mosta.

– Konstrukcija je bila zapuštena i porozna, a sva oštećenja su posledica toga što nije postojao sistem za odvod vode, pa se ona slivala u konstrukciju. Zbog toga smo postavili novu hidroizolaciju koja će vodu prikupiti i odvoditi van mosta– naglasio je Dragan Jocić.

On naglašava da su snežne padavine idealne za proveru urađenog, jer kad počne otapanje, može da se prati put vode. Prvi rezultati su očekivano dobri: samo na dve-tri tačke prošla je pokoja kap unutar mosta.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik