Ministar prometa i komunikacija BiH Damir Hadžić razgovarao je danas u Sarajevu s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Sinišom Hajdaš-Dončićem o reguliranju međusobnih odnosa BiH i Hrvatske u oblasti komunikacija nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju. Hadžić je s hrvatskim kolegom razgovarao, uz ostalo, o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save, kod Svilaja, i izrazio nadu da bi gradnja tog mosta mogla početi u junu ove godine. Očekuje se da 18. ovog mjeseca budu otvorene ponude, čime će se stvoriti potrebni preduslovi da se nekad do šestog mjeseca i praktično uđe u realizaciju gradnje mosta na Savi, dakle mosta na Svilaju. Obzirom da su obezbijeđena sredstva i od strane Hrvatske i od strane BiH, da se dugogodišnji posao počne privoditi kraju, odnosno uđe u njegovu implementaciju.
Ministar prometa i komunikacija BiH Damir Hadžić razgovarao je danas u Sarajevu s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Sinišom Hajdaš-Dončićem o reguliranju međusobnih odnosa BiH i Hrvatske u oblasti komunikacija nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju.
Hadžić je kazao kako je s hrvatskim kolegom razgovarao, uz ostalo, o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save, kod Svilaja, i izrazio nadu da bi gradnja tog mosta mogla početi u junu ove godine.
„Očekujemo da 18. ovog mjeseca budu otvorene ponude, čime ćemo stvoriti potrebne preduslove da nekad do šestog mjeseca i praktično uđemo u realizaciju gradnje mosta na Savi, dakle mosta na Svilaju. Obzirom da imamo obezbijeđena sredstva i od strane Hrvatske i od strane BiH, da dugogodišnji posao počnemo privoditi kraju, odnosno uđemo u njegovu implementaciju", istakao je Hadžić.
On je dodao da je BiH sa svoje strane praktično završila sve obaveze u vezi s ovim poslom te izrazio uvjerenje da neće biti problema u realizaciji gradnje ovoga mosta, koji "otvara mogućnost za gradnju deset kilometara autoceste od Odžaka prema Svilaju i spajanja sa Hrvatskom".
Vezano za nastavak aktivnosti na pripremi gradnje mosta kod Gradiške, ministri su dogovorili formiranje radne grupe, koja će, kako je kazao Hadžić, "pronaći najbolje rješenje u onome što je danas evidentni problem, a to je razlika u definiranoj projektnoj cijeni u odnosu na onu što smo imali prvi put". On je pojasnio kako je prvobitna cijena izgradnje bila 27 miliona eura, a današnja je oko 42 miliona eura.
„BiH je praktično obezbijedila 50 posto sredstava za ovaj iznos do 30 miliona eura, a Hrvatska također očekuje planiranje tih sredstava u narednom periodu, čime se stvaraju preduslovi da uđemo u gradnju mosta i pristupnih saobraćajnica, kako sa strane Hrvatske, tako i iz BiH", izjavio je Hadžić.
Damir Hadžić je kazao i to kako bi BiH krajem aprila 2014. godine mogla preuzeti kontrolu nad svojim nebom.
„U tome smo danas dobili i političku i tehničku podršku od ministra Dončića. Mogu sa velikim optimizmom reći da BiH može očekivati da kraj aprila 2014. godine bude vrijeme kada ćemo preuzeti i godrnji i donji sloj", pojasnio je bh. ministar.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Siniša Hajdaš-Dončić izjavio je za svaki od navedenih projekata hrvatska strana delegirala jednu osobu, kako bi već sada prevenirali tj. otklonili bilo kakve eventualne nedostatke ili šumove u komunikaciji oko izgradnje ova dva infrastrukturna projekta.
„Hrvatska je sada u pregovorima oko uključenja svoje osnovne mrežne cestovne i željezničke infrastrukture u jedan od deset evropskih koridora", pojasnio je Dončić.
On je dodao da će Evropska komisija u jesen ove godine organizirati konferenciju o pitanjima prometa sa susjednim zemljama EU-a, među kojima je i BiH, na kojoj će biti riječi o načinu kako da se cestovno-željeznički koridori BiH i drugih susjednih zemalja uključe u mrežu evropskih koridora. Kazao je da se o svim rješenjima koja se tiču povezivanja hrvatskog juga razgovara na tripartitnoj bazi, uz puno sudjelovanje BiH.
Hajdaš-Dončić je naglasio da je Hrvatska ugovorila izradu studije izvodljivosti, koja će biti završena krajem jula, nakon čega će uslijediti izbor najpovoljnijeg rješenja za povezivanje juga te zemlje, sve u dogovoru s BiH i EK.