Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustvovala je danas obeležavanju završetka rekonstrukcije pruge Beograd–Bar na deonici Resnik–Valjevo. Mihajlović, koja se pomenutom deonicom prevezla zajedno sa predstavnicima Ruskih železnica, istakla je da bi Srbija za tri godine trebalo da ima najmanje 520 kilometara pruga na kojima će vozovi moći da idu prosečnom brzinom od 120 do 150 kilometara na čas. Ona je podsetila na to da su na ovoj pruzi od Resnika do Valjeva ranije vozovi išli i brzinom manjom od 30 kilometara na čas na pojedinim delovima.
Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović prisustvovala je danas obeležavanju završetka rekonstrukcije pruge Beograd–Bar na deonici Resnik–Valjevo.
Mihajlović, koja se pomenutom deonicom prevezla zajedno sa predstavnicima Ruskih železnica, istakla je da bi Srbija za tri godine trebalo da ima najmanje 520 kilometara pruga na kojima će vozovi moći da idu prosečnom brzinom od 120 do 150 kilometara na čas.
Ona je podsetila na to da su na ovoj pruzi od Resnika do Valjeva ranije vozovi išli i brzinom manjom od 30 kilometara na čas na pojedinim delovima.
Za dve godine trebalo bi da imamo i modernizovanu prugu Beograd–Budimpešta, kojom će vozovi moći da idu brzinom od 200 kilometara na čas, naglasila je Mihajlović, najavivši da će se u narednom periodu raditi na tome da se modernizuje čitava barska pruga i da se na to ne čeka još četiri decenije.
Takođe, kako je dodala, radiće se železnički Koridor 10, ali će se rekonstruisati i pruge koje nisu deo tog koridora.
Radovi na modernizaciji tog dela pruge, u dužini od 77,6 kilometara, okončani su u roku.Vozovi modernizovanom prugom ponovo mogu da idu brzinom od 100 kilometara na čas.
Modernizacija pruge Resnik–Valjevo, na međunarodnom železničkom koridoru Beograd–Bar, privedena je kraju 13. novembra, kako je i planirano, a redovan železnički saobraćaj na tom delu barske pruge uspostavljen je juče.
Ugovorena vrednost radova na modernizaciji pruge Resnik–Valjevo iznosi 79,9 miliona dolara, a radovi su finansirani iz ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Obnova barske pruge počela je 15. jula 2016. godine, nakon pune četiri decenije, a radove je izvela kompanija RŽD internešenel.
Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP, a radovi su obuhvatili rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, SS i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.