"Železnice Srbije" preuzele su danas još dva nova ruska dizel-motorna voza. Reč je o drugoj i trećoj novoj putničkoj garnituri, od ukupno kupljenih dvanaest vozova, koji će do kraja 2012. godine stići u Srbiju i saobraćati na neelektrificiranim prugama. Jedna od njih saobraćaće između Lapova i Kraljeva, dok će druga biti rezervna na relaciji Beograd Dunav stanica – Pančevo – Vršac. Ove dve garniture u saobraćaj bi trebalo da budu uključene tokom maja, nakon obavljenih procedura potrebnih za dobijanje dozvole Direkcije za železnicu. Prvi novi ruski dizel-motorni voz od 7. marta ove godine saobraća između železničkih stanica Beograd Dunav i Vršac. Na taj način srpske železnice su na ovoj relaciji nakon pune tri godine ponovo uspostavile redovan putnički saobraćaj.
"Železnice Srbije" preuzele su danas još dva nova ruska dizel-motorna voza. Reč je o drugoj i trećoj novoj putničkoj garnituri, od ukupno kupljenih dvanaest vozova, koji će do kraja 2012. godine stići u Srbiju i saobraćati na neelektrificiranim prugama, rekao je u Glavnoj železničkoj stanici Beograd generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković, prilikom promocije dve nove dizel-motorne garniture.
Jedna od njih saobraćaće između Lapova i Kraljeva, dok će druga biti rezervna na relaciji Beograd Dunav stanica – Pančevo – Vršac. Ove dve garniture u saobraćaj bi trebalo da budu uključene tokom maja, nakon obavljenih procedura potrebnih za dobijanje dozvole Direkcije za železnicu. Sada ta procedura traje znatno kraće u odnosu na prototipska ispitivanja prvog dizel-motornog voza, koji je stigao iz Rusije.
Kako je istakao Marković, prvi novi ruski dizel-motorni voz od 7. marta ove godine saobraća između železničkih stanica Beograd Dunav i Vršac. Na taj način srpske železnice su na ovoj relaciji nakon pune tri godine ponovo uspostavile redovan putnički saobraćaj.
Prvi put nakon pune tri decenije "Železnice Srbije" ugovorile su nabavku novih vozova. Reč je o dvanaest novih dizel-motornih vozova serije 711, čiju su nabavku srpske železnice ugovorile sa ruskom kompanijom "Metrovagonmaš". Vrednost ovih dvanaest garnitura iznosi oko 43 miliona švajcarskih franaka, a sredstva su obezbeđena iz kredita međunarodne železničke banke "Eurofime".
Prema Markovićevim rečima, uz pomoć Vlade Republike Srbije započet je sveobuhvatan proces modernizacije i reforme srpskih železnica. Neka novi vozovi na našim prugama budu i najbolja najava stvaranja kvalitetnije, modernije i reformisane železničke kompanije u Srbiji, kao sastavnog dela razvijene mreže evropskih pruga.
Ovi dizel-motorni vozovi namenjeni su prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju na neelektrificiranim prugama. Voz je dvodelan i ima 120 mesta za sedenje i 126 mesta za stajanje. Opremljen je najsavremenijom opremom, a glavne komponente proizveli su najpoznatiji evropski proizvođači, po svim domaćim i međunarodnim standardima. Voz može da se kreće brzinom od 120 kilometara na sat.
Preostalih ugovorenih devet garnitura iz Rusije sukcesivno će stizati do kraja godine u Srbiju i biti uključeno u saobraćaj. Novi vozovi će biti raspoređeni na neelektrificiranim prugama u Srbiji, i to, pored ostalog, na relacijama Ruma – Šabac - Zvornik, kraljevački železnički čvor, Subotica - Sombor i jug Srbije.
Novi dizel-motorni vozovi sukcesivno će zameniti putničke "šinobuse" i "makose", stare preko 30 godina, koji su još uvek u saobraćaju. Međutim, zbog starosti se ovi vozovi često kvare, a njihovo održavanje je izuzetno skupo, otežano i nerentabilno, zbog čega je sa njima gotovo nemoguće održati redovitost u putničkom saobraćaju na dizel-vučnim reonima. Takođe, nove dizel-motorne garniture zameniće u saobraćaju i vozove sa dizel lokomotivama, što je u saobraćajnom i ekonomskom pogledu znatno racionalnije, efikasnije i jeftinije.
U Srbiji je od ukupno 3.809 kilometara pruga, elektrificirano svega 1.278 kilometara, a na preko 2.500 kilometara neelektrificiranih pruga saobraćaju dizel lokomotive i garniture.
Na inicijativu "Železnica Srbije" predloženo je da se iz ruskog kredita, ukupno vrednog oko 800 miliona dolara, o čijoj realizaciji se pregovori intenzivno vode, izdvoje sredstva za nabavku još oko 25 ovakvih vozova za lokalni i regionalni saobraćaj. Po stručnim analizama, Srbiji je potrebno ukupno četrdesetak ovakvih vozova, pa bi nabavkom dodatnih garnitura iz ruskog kredita lokalni i regionalni saobraćaj na neelektrificiranim prugama u Srbiji mogao dugoročno da funkcioniše mnogo kvalitetnije, efikasnije i uspešnije.