Aliekspres bez besplatne dostave za Srbiju

Bez autora
May 26 2020

Ako ovih dana želite da poručite masku za mobilni telefon, neki od elektronskih gedžeta ili najobičniju igračku sa Aliekspresa (AliExpress), vrlo je verovatno da ćete na cenu proizvoda koja ne prelazi desetak dolara morati da platite poštarinu od 70-80 dolara.

Neki od čitalaca Blica, koji često provode vreme na ovom sajtu naručujući razne sitnice, kažu da opcija besplatne dostave, koja je inače bila značajan faktor za srpske kupce, trenutno ne postoji prilikom izbora proizvoda i načina njihovog transporta do Srbije.

Isporuka nije moguća ni preko kineskih partnera Aliekspresa, koji inače nude dostavu po veoma povoljnim cenama od svega nekoliko dolara. Jedina mogućnost je da vam kupljena roba stigne preko neke od globalnih logističkih kompanija koje svoje usluge naplaćuju znatno skuplje.

Iz Uprave carina za "Blic Biznis" kažu da ne raspolažu informacijama o tome koji su razlozi nemogućnosti besplatne dostave pošiljaka kineskog internet prodavca i da je to pitanje pre svega za samu kompaniju Aliekspres.

"Problem koji se javio sa isporukama određenih proizvoda sa Aliekspresa je kombinacija više faktora. Prvo, treba da razumemo da Aliekspres ne radi isporuku, već to čine razne partnerske firme koje imaju različite cene dostave i različite uslove. Trenutno je za većinu proizvoda koji se šalju u Srbiju moguće izabrati jednu veliku globalnu kompaniju kao dostavljača, a za mali broj jeftinijih artikala moguće je izabrati i neke lokalne koje robu šalju besplatno ili jeftino. Zato je cena dostave za Srbiju ogromna", objašnjava u razgovoru za "Blic Biznis" Ivan Bildi, stručnjak za digitalni marketing.

On navodi da još uvek ne postoji zvaničan razlog zašto određene firme ne žele da šalju robu za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu ili Crnu Goru, ali nezvanično je u pitanju zagušenje dostave lokalnih partnera, uz komplikacije i na globalnom nivou zbog otežanog transporta usled korona virusa.

"Srbija je imala problem sa isporukom i pre korona virusa zbog štrajka poštanskih radnika, a korona je to sve dodatno zakomplikovala. Ako vam pošiljka ne stigne za određeno vreme (60 ili 90 dana) vi imate pravo na povrat novca i pošiljaocima je zato rizik da šalju robu za koju postoji velika verovatnoća da neće stići u garantovanom roku", podseća Bildi i zaključuje da uzrok ne treba tražiti na državnom nivou, niti u odnosu Srbije i Kine.

On kaže da je Aliekspres privatna firma koja radi po tržišnim uslovima, a isto je i sa firmama koje rade dostavu. Prodavci tako biraju opcije za slanje koje su njima najbolje i najbezbednije.

"Ipak, siguran sam da će se sve vratiti na staro kada se globalna pandemija smiri, a do tada nam ostaje da kupujemo od lokalnih proizvođača, što i nije tako loše u ovom trenutku", smatra sagovornik Blic Biznisa.

Dakle, srpski kupci ne moraju da brinu, jer nije Aliekspres promenio politiku prema našem tržištu, već je samo trenutno manje firmi koje šalju proizvode pošto ne mogu da garantuju rok dostave. Mnogi od njih se slažu sa našim sagovornikom i optimistički veruju da je reč o trenutnom zastoju i da će besplatna dostava uskoro ponovo biti dostupna i za našu zemlju.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik