Hrvatske železnice ukidaju liniju Beograd-Split

Bez autora
Jun 17 2013

„Hrvatske železnice“ nemaju više interes da srpski turisti vozom idu na hrvatsko primorje! Posle osam godina voz „Jadran ekspres“ više neće saobraćati na relaciji Beograd - Split. Zbog nerentabilnosti, „Hrvatske železnice“ su još pre šest meseci ukinule 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije - uz nadoknadu.Međutim, zbog visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje svoje pružne infrastrukture, „Železnice Srbije“ su primorane da radikalno smanje broj vozova koje idu preko Hrvatske.

Hrvatske železnice ukidaju liniju Beograd-Split„Hrvatske železnice“ nemaju više interes da srpski turisti vozom idu na hrvatsko primorje! Posle osam godina voz „Jadran ekspres“ više neće saobraćati na relaciji Beograd - Split.

Zbog nerentabilnosti, „Hrvatske železnice“ su još pre šest meseci ukinule 46 vozova u međunarodnom saobraćaju, ali je susednim zemljama ostavljena mogućnost da održe te linije - uz nadoknadu. Međutim, zbog visokih tarifa koje Hrvatska naplaćuje za korišćenje svoje pružne infrastrukture, „Železnice Srbije“ su primorane da radikalno smanje broj vozova koje idu preko Hrvatske. Prvo su ukinuti direktni polasci za Sarajevo i Zagreb, a zatim i pet polazaka za Cirih smanjeno je na samo - jedan. Naše „Železnice“ još ne naplaćuju nadoknadu za korišćenje železničke infrastrukture.

- Tarife koje naplaćuju su toliko visoke da smo odustali od ideje da ove godine pustimo u saobraćaj voz „Jadran ekspres“ - kažu u „Železnicama Srbije“.

- To je prava šteta, ali jednostavno, taj voz bio bi neisplativ! Recimo, samo za voz do Sarajeva železničke uprave iz Srbije, RS i BiH trebalo bi da na godišnjem nivou izdvoje oko 677.000 evra za korišćenje 87 kilometara hrvatskih pruga. Ni mi, ali ni drugi nismo imali ekonomski interes da ovu liniju očuvamo

U „Železnicama Srbije“ kažu da je „Jadran ekspres“ bio izuzetno popularan. Saobraćao je jednom nedeljno, petkom, a povratak je bio subotom. Voz je uvek bio pun i uvek se tražila karta više. Mesta su naročito kupovale porodice sa decom, popularno nazvani „vikendaši“ koji su od roditelja nasledili vikendice i kuće u Hrvatskoj.

Isti utisak imaju i na Beogradskoj autobuskoj stanici, sa čijih perona tokom čitave godine, a ne samo leti, saobraćaju autobusi prema - hrvatskom primorju. Svakodnevni polazak je samo ka Zagrebu, dok nekoliko puta nedeljno autobusi idu ka Puli, Poreču, Splitu, Korčuli i Dubrovniku.

- Nadamo se da će broj polazaka i putnika biti na nivou prošle godine - kaže Ljiljana Dimić iz BAS-a.

- Sumnjam da Srbi koji idu autobusom u Hrvatsku idu da se kupaju. Većina ide kod rodbine ili da obiđu imanje. Iako su krajnja odredišta Split, Makarska ili Pula svi autobusi saobraćaju preko Petrinje, Plitvica, Korenice, Obrovca, Benkovca, Drniša, Nevesinja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik