Otvoren Centar za informisanje o podsticajima u poljoprivredi

Bez autora
May 11 2025

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Vlade Republike Srbije saopštilo je da je u prisustvu resornog ministra prof. dr Dragana Glamočića i predstavnika medija, u Upravi za agrarna plaćanja svečano otvoren Centar za informisanje namenjen poljoprivrednim proizvođačima.

Glamočić je ovom prilikom rekao da je cilj Centra da omogući brzu, pouzdanu i direktnu komunikaciju sa građanima koji konkurišu za subvencije.

Ministar je tom prilikom razgovarao sa više poljoprivrednika, i to ne samo u prostorijama Centra, već i putem telefona, odgovarajući direktno na njihova pitanja.

Zaposleni u Upravi za agrarna plaćanja i operateri obučeni za rad sa poljoprivrednicima do sada su komunicirali sa građanima samo putem telefonskih linija i upita na elektronske adrese.

Tokom aprila primljeno je više od 22.000 poziva, a operateri su angažovani punim kapacitetom.

Pored telefonske i imejl komunikacije, građani sada mogu lično da dođu u Centar radnim danima od 7.30 do 15.30 časova, što predstavlja značajan korak ka još boljoj komunikaciji sa poljoprivrednicima i jačanju transparentnosti u sistemu dodele podsticaja.

Glamočić je istakao da se efikasnost značajno popravila, i naveo da je 16. aprila, realizacija budžeta bila 14 odsto, a da danas iznosi 32 odsto.

U tri nedelje smo ubrzali obradu i isplatu podsticaja više nego za prethodna tri i po meseca, dodao je Glamočić.

On je podsetio na to da je Ministarstvo subvencionisalo osiguranje poljoprivrede sa 50 do 70 odsto, ali je pozvao proizvođače da ga koriste na vreme, jer štete od vremenskih nepogoda ne mogu uvek biti naknadno pokrivene.

Ministar je održao sastanak sa zaposlenima u Upravi za agrarna plaćanja kako bi im preneo očekivanja, ukazao na izazove u funkcionisanju službe i ohrabrio ih da zajednički rade na poboljšanju odnosa i efikasnosti.

Glamočić je naglasio da Uprava mora postati efikasna služba koja poštuje rokove, objektivno odgovara na zahteve i ne daje lažne nade.

On je ukazao na to da će telefonski razgovori sa strankama biti snimani kako bi se obezbedila transparentnost i praćenje kvaliteta usluge.

Poljoprivrednici moraju dobiti pravi odgovor. Čak i kad je odgovor negativan – važno je da bude iskren i obrazložen, poručio je Glamočić, dodajući da se problemi rešavaju unutar službe i kroz institucije.

Posebna savetnica ministra poljoprivrede Milica Janković, koja je i direktorka Poljoprivredne stručne službe u Mladenovcu, zadužena je za rad Centra, i ona će obilaziti sve stručne službe, koordinisati rad i biti direktna veza između poljoprivrednika, savetodavaca i Uprave.

Poljoprivrednici su već dovoljno opterećeni poslom u njivama i štalama. Naš posao je da im pomognemo u onom delu u kome se ne snalaze – u administraciji i komunikaciji sa sistemom, izjavila je Janković, naglasivši da će Centar u tome imati ključnu ulogu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik