Mali trikovi za uspešan e-mail marketing

M.D.
Aug 12 2021

E-mail marketing predstavlja jedan od najefikasnijih i najjeftinijih marketinških alata, iako mnogi smatraju da je ovaj vid promocije zastareo i prevaziđen.

Naime, rastom popularnosti brojnih društvenih mreža, e-mail marketing  ipak nije potisnut i obezvređen. Naprotiv, on je zadržao je veoma važno mesto u prenošenju poruke ciljnoj publici, održavanju lojalnosti kupaca i njihovom informisanju  o novim akcijama i ponudama.

Kako funkcioniše?

Suština funkcionisanja e-mail marketinga jesu mailing liste, odnosno baze e-mail adresa korisnika koji su zainteresovani za proizvode ili usluge vase kompanije, a na koje ćete povremeno slati obaveštenja o novim ponudama i akcijama. Zahvaljujući tome, potencijalni klijenti će na vreme biti obavešteni o svim novinama, te kada budu bili spremni za kupovinu, vaš sajt će biti prva adresa koju će posetiti.

Gde se najčešće greši?

Najčešća greška koja se javlja u poslovima e-mail marketinga, jeste sam sadržaj emaila koji je poslat potencijalnom kupcu. Naime, ukoliko mail počinje sa “NOVO! AKCIJA! SPECIJALNA PONUDA! NARUČITE ODMAH!”, veoma mali procenat klijenata će kliknuti na link i poručiti proizvod. Svaki naredni put kada pošaljete mail slične sadržine, taj procenat se dodatno smanjuje, sve dok vaše poruke ne postanu spam, nakon čega one ostaju zarobljene u istoimenom folderu.

Dakle, problem kod ovakvih e-mailova, jeste to što ljudi ne vole napadne poruke u kojima im se stalno nešto nudi i prodaje. Iako ste se potrudili da navedete sve prednosti kupovine baš vašeg proizvoda uključujući i akcijske cene, problem i dalje ostaje isti, a to je da će najveći procenat vaše ciljne publike i dalje percipirati ovakve poruke kao dosadne i odbojne.

Trikovi za uspešan e-mail marketing

Sada kada ste saznali koji tipovi poruka nemaju dobar prolaz kod ljudi sa vaše mejling liste, donosimo par saveta koje primenjuju veoma uspešni marketing stručnjaci.

Izbegavajte “spam” reči

Zapravo postoji čitav spisak spam reči koje bi trebalo izbegavati u e-mail marketingu, razvrstanih po kategorijama kojima vaša reklamna poruka pripada. U tu svrhu koriste se antispam algoritmi, koji su napravljeni na način da prepoznaju reči koje spameri često koriste i da ih blokiraju.

Edukacija, pa prodaja

Tajna uspešne e-mail prodaje krije se u tome da kupcima morate ponuditi odgovarajući proizvod ili uslugu na izuzetno suptilan način, kako oni vašu poruku ne bi posmatrati kao reklamu, već kao mogućnost da poseduju odgovarajuću vrednost. Ukoliko potencijalne kupce najpre naučite kako nešto da urade, ili im pružite korisne informacije u vezi sa proizvodom koji ih interesuje, pa tek na kraju navedete njegovu cenu, verovatnoća da će od vas kupiti proizvod je daleko veća. Dakle, tek onda kada pružite koristan sadržaj, kreirali ste vrednost na osnovu koje možete da razgovarate o ceni i uslovima, nikako obrnutim redosledom.

Primer:

Ukoliko putem e-maila želite da povećate prodaju svog proizvoda, neophodno je da kreirate interesantan sadržaj koji će zainteresovati kupce da otvore mail koji im je stigao. Na primer, ukoliko prodajete cipele, možete kreirati poseban tekst ili video koji će im pružiti dodatne informacije o proizvodu koji nudite. Video može sadržati zanimljive činjenice o razvoju i menjanju cipela kroz istoriju, gde biste na kraju ponudili par iz vaše kolekcije, kreiran po poslednjim modnim trendovima. Na ovaj način vaš email neće biti tretiran kao napadan, a svaki sledeći će sa sigurnošću biti otvoren, budući da kupci sada od vas očekuju koristan sadržaj.

Izaberite pravog provajdera

Danas se koristi na hiljade aplikacija za upravljanje mailovima, a neke od najpoznatijih su MailChimp, AWeber, Get Response, SendGrid i tako dalje. Prilikom odabira provajdera, veoma je važno da izaberete neki od onih koji imaju daleko veći procenat isporuke mailova od drugih. Zbog toga bi trebalo izbegavati jeftine provajdere, jer će najverovatnije veliki deo e-mailova završiti u spam folderu, te ih ciljna publika neće videti. Cena koja se plaća “velikim” provajderima je zapravo cena njihove reputacije, a vaša poruka u tim slučajevima stiže do svih korisnika.

Sitnice Vam mogu pomoći

-    Izbegavajte crvenu boju, previše je upadljiva zbog čega je spameri često koriste u svojim e-mailovima.

-    Izbegavajte velika slova. Ovo se odnosi kako na naslov maila, tako i na sam tekst poruke, jer njhovim korišćenjem tekst dobija na dramatičnosti.

-    Naslovi neka budu jasni i precizni.

-    Izbegavajte preterano korišćenje znakova interpunkcije, pogotovo uzastopno, jer stvaraju kontraefekat.

-    Unesite “unsubscribe link” . Svaki e-mail koji pošaljete mora sadržati link za odjavu sa liste. Pored toga, omogućite i odgovarajuću “reply to” i “from” e-mail adresu, kako bi potencijalni kupci mogli direktno da stupe u kontakt sa vama.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik