Šta je remarketing i koje su njegove prednosti?

M.D.
Jul 17 2021

Internet oglašavanje je već godinama unazad izbor brojnih kompanija širom sveta.

Pored toga što je danas celokupno poslovanje kompanija preseljno na „mrežu svih mreža“, internet marketing pruža čitav niz prednosti za oglašivače, počev od jeftinije cene, preko veće vidljivosti, pa sve do boljeg praćenja rezultata reklamiranja. S tim u vezi, razvijeni su brojni online marketinški alati, među njima se posebno izdvaja remarketing, kome se u poslednjih nekoliko godina posvećuje sve više pažnje.

Remarketing zapravo predstavlja deo marketinga koji pronalazi ljude koji su već obuhvaćeni vašom marketinškom komunikacijom. To znači da kada korisnik prvi put pokaže interesovanje za određeni proizvod, servis ili uslugu, sistem ga identifikuje i zapamti, pa u se narednom periodu tom korisniku mogu plasirati drugačije reklamne poruke kroz neki drugi vid internet oglašavanja.

Kao primer odličnog remarketinga izdvaja se servis „Booking“. Naime, ukoliko pretražujete hotele ili druga prenoćišta na ovom popularnom sajtu, primetićete da će vas u narednom periodu praktično „bombardovati“ reklame i ponude smeštaja na traženoj destinaciji na većini internet stranica koje posećujete. Upravo to ponovno reklamiranje i ponuda proizvoda za koje ste se već ranije zainteresovali predstavlja remarketing. Iako ovaj način promocije može biti naporan za posetioce, ukoliko se on pažljivo dozira može predstavljati veoma efikasan alat za povećanje prodaje.

Kako remarketing funkcioniše?

Remaketing omogućava oglašivačima ciljano reklamiranje proizvoda ili usluga korisnicima koji su prethodno već posetili njihov sajt. Ukoliko se oni prilikom prve posete ipak nisu odlučili na kupovinu, tada na scenu stupa takozvani „retargeting“.

Ovaj sistem prati posetioce određenog sajta tokom njihovog surfovanja internetom, te u slobodnom prostoru za oglašavanje ponovo prikazuje reklame oglašivača podsećajući ih na njegove proizvode i usluge, sve dok korisnici ne požele da iste i kupe.

Kako bi remarketing sistem funkcionisao, neophodno je da oglašivači direktno na svoj sajt ubace specijalni „retargeting“ kod. Zahvaljujući njemu, sistem prati svakog posetioca koji pristupa sajtu oglašivača i prikazuje mu reklamu na mestima predviđenim za reklamiranje „Etargeta“.

Na ovaj način pored toga što se potencijalni kupci konstantno podsećaju na proizvode kompanije nakon što napuste njen  veb sajt, retargeting pojačava svest o postojanju određenog brenda ili sjajne ponude koja u velikom broju slučajeva dovodi do kupovine.

Prednosti remarketinga

Osnovna prednost remarketinga u odnosu na ostale vidove reklamiranja leži u činjenici da se željena poruka prenosi samo onim korisnicima koji su zainteresovani za proizvode ili usluge kompanije koja ih oglašava. Dakle, umesto prenošenja reklamne poruke ljudima koje možda uopšte ne zanima određeni proizvod, remarketingom se kompanije direktno obraćaju manjoj grupi koja je već ranije pokazala interesovanje za njenim proizvodima ili uslugama.

Takođe, istraživanja su pokazala da će korisnici pre kliknuti na remarketinški nego na “običan” oglas, baš zbog činjenice da su ranije već ostvarili kontakt sa navedenom veb lokacijom. Samim tim, povećava se verovatnoća da će se drugom posetom sajtu ipak odlučiti za kupovinu.

Kao i kod ostalih oglasa, tako i kod remarketinga oglašivači mogu targetirati ciljnu grupu kojoj će se prikazivati reklamna poruka nakon što napuste određeni njihov sajt. Ponovljena poruka može sadržati i neke specijalne pogodnosti poput popusta, bonusa, kupona i slično, a takva reklama će se prikazivati samo naznačenoj grupi ljudi koja je prethodno boravila na sajtu i upoznala se sa njegovim sadržajem.

Pravilnim odabirom ciljne grupe i optimalnim doziranjem remarketinga, mogu se postići značajni rezultati u prodaji, jer gotovo da ne postoji sistem koji na sličan način prati interesovanja kupaca i na tim mestima plasira odgovarajući reklamni sadržaj. Ukoliko želite da pospešite prodaju putem interneta, svakako treba razmisliti o remarketingu kao jednom od najefikasnijih načina za postizanje ovog cilja.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik