Hrvatski vinari nakon SAD-a i u Kanadi

Bez autora
Nov 15 2011

Tri ugledne vinarije iz Istre i Dalmacije zajedničkim su nastupom i predstavljanjem svojih vina u SAD-u i Kanadi u proteklih desetak dana učinile važan iskorak u promociji hrvatskih obiteljskih proizvođača na međunarodnom tržištu. Na vlastitu inicijativu, vinarije Matošević, Saints Hills i Trapan održale su kušanja i prezentacije u New Yorku, Chicagu i, prvi put, u Torontu. Njihovi vlasnici Ivica Matošević, Ernest Tolj i Bruno Trapan predstavili su svoja vina sommelierima, distributerima i kupcima u kontekstu istarskog i dalmatinskog kraja, a ponajprije u kontekstu Hrvatske kao vinske zemlje Staroga svijeta. Iako su Matošević, Tolj i Trapan proteklih mjeseci zajednički već nastupali na tržištu SAD-a, ove je prezentacije obilježio interes kako entuzijasta koji su već upoznati s hrvatskim vinima, tako i onih koji su došli kušati vina "nove" zemlje na vinskoj karti svijeta. Rezultat je to kontinuiranih promocija koje vinarije organiziraju na tom prestižnom tržišu. Viša razina događanja u odnosu na prijašnja razvidna je i iz izbora restorana u kojima su vinari predstavili svoje proizvode: Gramercy Tavern i Anfora u New Yorku, Lockwood Palmer House Hilton u Chicagu te Wildfire u Torontu. Riječ je o mjestima koja su na sjevernoameričkom tržištu na glasu kao gastronomske institucije.

Hrvatski vinari nakon SAD-a i u KanadiTri ugledne vinarije iz Istre i Dalmacije zajedničkim su nastupom i predstavljanjem svojih vina u SAD-u i Kanadi u proteklih desetak dana učinile važan iskorak u promociji hrvatskih obiteljskih proizvođača na međunarodnom tržištu.

Na vlastitu inicijativu, vinarije Matošević, Saints Hills i Trapan održale su kušanja i prezentacije u New Yorku, Chicagu i, prvi put, u Torontu. Njihovi vlasnici Ivica Matošević, Ernest Tolj i Bruno Trapan predstavili su svoja vina sommelierima, distributerima i kupcima u kontekstu istarskog i dalmatinskog kraja, a ponajprije u kontekstu Hrvatske kao vinske zemlje Staroga svijeta.

Iako su Matošević, Tolj i Trapan proteklih mjeseci zajednički već nastupali na tržištu SAD-a, ove je prezentacije obilježio interes kako entuzijasta koji su već upoznati s hrvatskim vinima, tako i onih koji su došli kušati vina "nove" zemlje na vinskoj karti svijeta.

Rezultat je to kontinuiranih promocija koje vinarije organiziraju na tom prestižnom tržišu. Viša razina događanja u odnosu na prijašnja razvidna je i iz izbora restorana u kojima su vinari predstavili svoje proizvode: Gramercy Tavern i Anfora u New Yorku, Lockwood Palmer House Hilton u Chicagu te Wildfire u Torontu. Riječ je o mjestima koja su na sjevernoameričkom tržištu na glasu kao gastronomske institucije.

»Svaki naš posjet Americi privuče novu publiku na kušanja i nastupamo na sve utjecajnijim mjestima. I svaki put sve bolje kotiramo! Mislim da je to jasan rezultat dugoročnog ulaganja u promociju, koji ne dolazi preko noći već intenzivnim naporima«, ističe Ivica Matošević.

Posjet su zabilježili ugledni novinari i mediji koji će priču istarskih i dalmatinskog obiteljskog proizvođača prikazati na jednoj od vodećih financijskih mreža Bloombergu; u jednim od vodećih vinskih i gastro magazina Wine Enthusiast i Food and Wine, te u TV-emisiji CNBC-a Wine Portfolio.

Što je još bitnije, vinari su nastavili produbljivati odnose s američkim medijima, od kojih su neki, na primjer CNBC, najavili svoj dolazak u Hrvatsku sljedeće godine. Vinari na taj način nastavljaju na ciljanim tržištima promovirati vina temeljena na autohtonim sortama, poput malvazije istarske i plavca malog, te stvarati kontakte koji će dugoročno biti ključni za jače pozicioniranje hrvatskih vina na međunarodnoj sceni. Time otvaraju put za jači izvoz svojih vina, ali i prostor drugim obiteljskim vinarima, koji će se narednih godina ovdje htjeti pozicionirati, za lakši nastup.

Trojcu je to bilo prvo predstavljanje u Kanadi, nakon kojega je dogovoren njihov sljedeći nastup na tom tržištu, s naglaskom na odlike kojima su se predstavili i u SAD-u: kvaliteta i originalnost.

»U prvim nastupima na sjevernoameričkom tržištu krenuli smo, prirodno, s promocijama među dijasporom. Sad smo izašli iz tog kruga i stječemo povjerenje i ugled među stručnjacima koji nisu nužno povezani s Hrvatskom. To je ključni element uspješnog izvoznog nastupa«, dodaje Ernest Tolj.

Predstavljena su vina Alba i Grimalda, Nevina i Dingač te Uroboros i Nigra Virgo.

Matošević, Saints Hills i Trapan vina već su prisutni na američkom tržištu, u New Yorku i Chicagu. »Dugoročna prisutnost na međunarodnim tržištima uz kvalitetu može se postići jedino redovitim ulaganjem u promociju Hrvatske kao vinske regije i vina autohtonih sorti. Od toga ne smijemo bježati«, kaže istarski vinar Bruno Trapan.

Posjet sjevernoameričkom kontinentu svojevrsno je zaključenje godine u kojoj su ti vinari uložili znatna sredstva u svoja inozemna predstavljanja. Nastupili su u Austriji, Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji te u bližim zemljama regije. Riječ je o najintenzivnijim promotivnim aktivnostima hrvatskih vinara općenito koje će se nastaviti i u 2012.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik