Kineska izvozno-uvozna EKSIM banka izrazila je spremnost da finansira izgradnju autoputa Banja Luka - Mliništa. Kompanija Sinohydro, koja je ranije dostavila idejno rješenje za ovaj projekat u toku ovog mjeseca dostaviće i finansijsku konstrukciju za prvu fazu izgradnje ovog autoputa. Zbog složenosti cijelog projekta, odlučeno je da bude podijeljen u dvije faze. Prva faza vrijedna oko 600 miliona eura, a u vezi sa kojom su u toku pregovori, podrazumijeva autoput u dužini od 60 kilometara od Banja Luke, odnosno Glamočana do Mrkonjić Grada, odnosno spajanje sa putom AVNOJ-a, rekao je Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RS. On ističe da je kineska kompanija Sinohydro već ranije dostavila jednu vrstu idejnog rješenja, koje je dovoljno detaljno da može biti određena i cijena izgradnje.
Kineska izvozno-uvozna EKSIM banka izrazila je spremnost da finansira izgradnju autoputa Banja Luka - Mliništa.
Kompanija Sinohydro, koja je ranije dostavila idejno rješenje za ovaj projekat u toku ovog mjeseca dostaviće i finansijsku konstrukciju za prvu fazu izgradnje ovog autoputa.
- Zbog složenosti cijelog projekta, odlučeno je da bude podijeljen u dvije faze. Prva faza vrijedna oko 600 miliona eura, a u vezi sa kojom su u toku pregovori, podrazumijeva autoput u dužini od 60 kilometara od Banja Luke, odnosno Glamočana do Mrkonjić Grada, odnosno spajanje sa putom AVNOJ-a - rekao je Dušan Topić, direktor JP Autoputevi RS.
On ističe da je kineska kompanija Sinohydro već ranije dostavila jednu vrstu idejnog rješenja, koje je dovoljno detaljno da može biti određena i cijena izgradnje.
Uslovi kreditiranja
Uslovi kredita EKSIM banke za projekte u jugoistočnoj Evropi su maksimalno dva posto kamate i rok otplate 20 godina plus grejs period od tri do pet godina.
Jedini uslov za finansiranje projekata od ove banke jeste da glavni izvođač na projektu bude kineska kompanija koja može da angažuje podizvođače i da se projekat kreditnim sredstvima banke finansira maksimalno do 85 posto od vrijednosti projekta.
- Što se tiče podizvođača, prijedlogom ugovora početni procenat je da to bude do 40 posto, međutim, kada smo sa Kinezima razgovarali oko autoputa Banjaluka-Doboj oni su prihvatili da do 70 posto posla odnosno vrijednosti ugovora rade domaći podizvođači - istakao je Topić.
Trasa dionice budućeg autoputa trebalo bi da ide od mjesta Glamočani, kod Banja Luke, preko Kola i platoa Manjače, te dalje zapadno od Mrkonjić Grada do mjesta Baraći prema granici sa FBiH. Dalje od granice sa FBiH ovaj autoput trebao bi bude spojen sa Splitom.
U projektu i FBiH
Ukupna dužina ovog autoputa od Banja Luke do Splita je oko 190 kilometara i to kroz RS 93 kilometra, kroz FBiH oko 70 kilometara, a kroz Hrvatsku od 20 do 30 kilometara zavisno gdje će se spajati sa postojećim autoputom u Hrvatskoj.
- FBiH intenzivno radi na tome i uskoro će biti prezentacija tog projekta u Splitu, jer Hrvatska je treći subjekt koji će učestvovati u njemu, ali kod njih je dosta lakše, jer put prelazi samo od granice do autoputa u dužini od 20 do 30 kilometara - kazao je Topić.
U Ministarstvu saobraćaja i veza RS kažu da, prema procjenama, kompletan projekat autoputa Banja Luka-Mliništa košta oko 1,4 milijarde eura i da je taj put pored autoputa Banja Luka-Doboj jedan od prioritetnih pravaca.