Popularnost Netflixa nezaustavljivo raste. U junu 2021. godine kompanija je registrovala rekordnih 209 miliona pretplatnika, od čega se 72 miliona nalaze na američkom tržištu.
Primarna delatnost Netflixa jeste usluga striminga filmova i televizijskih serija, uključujući i one koje su snimljene u njegovoj produkciji.
Iako su nam Netflixove serije dobro poznate, postoji nekoliko interesantnih činjenica o samoj kompaniji koje do sada niste znali. Njih donosimo u nastavku teksta.
1. Netflix je stariji od Google-a
Kompanija Netflix je osnovana 1997. godine, a početni poslovni model obuhvatio je iznajmljivanje DVD-eva putem interneta i njihovu isporuku putem pošte. Google je s druge strane osnovan 1998. godine, tako da je mlađi godinu dana od ovog striming giganta.
2. Originalni naziv Netflixa na papiru bio je Kibble
Odabir odgovarajućeg imena za kompaniju predstavljao je dug proces. Prvobitne ideje za naziv bile su „Reply“ i „NowShowing“. Kasnije su se javila i nova imena kao što su „eFlix“ i „CinemaCenter“. Međutim, firma je privremeno registrovana pod nazivom „Kibble“ dok njeni osnivači nisu pronašli bolje rešenje.
3. Netflix je prekinuo 17-godišnju dominaciju HBO-a
Punih 17 uzastopnih godina, HBO je na ceremoniji dodele „Emmy“ dobijao najviše nagrada, sve do 2018. godine, kada je Netflix oborio sve rekorde postigavši više nominacija od konkurencije.
4. Ideja za servis je nastala zbog kazne za kašnjenje
Reed Hastings, osnivač i izvršni direktor Netflixa je ideju za pokretanje servisa dobio nakon što je morao da plati kaznu u iznosu od 40 dolara zbog kašnjenja u vraćanju video kasete Apolon 13 u jednom video klubu.
5. Lokacija Netflixovog skladišta čuva se u strogoj tajnosti
Da je u pitanju strogo čuvana poslovna tajna, govore i informacije da radnici potpisuju posebne ugovore o poverljivosti. Skladište se ne može pronaći na mapi, a čak se i dostavni kamioni kreću u tajnosti i neoznačeni.
6. Globalno prisutni, osim u Kini
Netflix je prisutan u preko 190 zemalja sveta, osim u kopnenoj Kini, zbog lokalnih restrikcija, Siriji, Severnoj Koreji i Krimu - zbog sankcija SAD-a. Kada govorimo o tržištu Kine, kompanija od tamošnjih vlasti nema zeleno svetlo za širenje na njihovom tržištu, iako se čelnici nadaju da će ova odluka biti promenjena.
7. Netflix je kreirao čarape koje automatski pauziraju televizor kada zaspite
Poznate kao „Netflix čarape“, kreirane su sa ciljem da detektuju kada korisnik zaspi i pauziraju emisiju, seriju ili film, kako ne bi propuštali ništa dok se ne probude. Inače, u ovom paru čarapa nalazi se ušiveni elektronski uređaj koji meri puls i na osnovu toga određuje kada je vreme za pauzu.
8. Angažovanje stručnjaka za „spojlere“
U svrhu internog istraživanja, Netflix je angažovao stručnjaka za „spojlere“. Njegov zadatak je bio da otkrije na koji način isečci iz još neemitovanih epizoda mogu uticati na održavanje zainteresovanosti kod gledalaca. Rezultati istraživanja pokazali su da većini publike ne smeta da odgledaju do kraja emisiju, film ili seriju bez obzira na to što su neke njene delove već unapred znali.