Sutra otvaranje ponuda za privatizaciju brodogradilišta

Bez autora
May 18 2010

Sutra, 19. svibnja, u 14 sati istječe rok za podnošenje ponuda za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u većinskom državnom vlasništvu, a ponude će biti javno otvorene u Hrvatskom fondu za privatizaciju. Natječaj je raspisan 13. veljače, s rokom podnošenja ponuda do 19. travnja, a Vlada je sredinom travnja produžila rok do 19. svibnja kako bi se potencijalnim investitorima omogućilo dodatno vrijeme za potpuno snimanje stanja i kvalitetnu pripremu dokumentacije. Riječ je o drugom natječaju za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta. Na prvi natječaj iz kolovoza prošle godine stigle su dvije ponude koje Vlada nije prihvatila. U drugom krugu privatizacije država po posebnim uvjetima, za jednu kunu, prodaje većinske udjele u četiri brodogradilišta - 83,32 posto dionica u riječkom 3. maju, 95,24 posto dionica u Brodotrogiru, 99,54 posto dionica u Brodogradilištu Kraljevica i 99,78 posto dionica u Brodograđevnoj industriji Split.

Sutra otvaranje ponuda za privatizaciju brodogradilištaSutra, 19. svibnja, u 14 sati istječe rok za podnošenje ponuda za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u većinskom državnom vlasništvu, a ponude će biti javno otvorene u Hrvatskom fondu za privatizaciju.

Natječaj je raspisan 13. veljače, s rokom podnošenja ponuda do 19. travnja, a Vlada je sredinom travnja produžila rok do 19. svibnja kako bi se potencijalnim investitorima omogućilo dodatno vrijeme za potpuno snimanje stanja i kvalitetnu pripremu dokumentacije.

Riječ je o drugom natječaju za privatizaciju hrvatskih brodogradilišta. Na prvi natječaj iz kolovoza prošle godine stigle su dvije ponude koje Vlada nije prihvatila.

U drugom krugu privatizacije država po posebnim uvjetima, za jednu kunu, prodaje većinske udjele u četiri brodogradilišta - 83,32 posto dionica u riječkom 3. maju, 95,24 posto dionica u Brodotrogiru, 99,54 posto dionica u Brodogradilištu Kraljevica i 99,78 posto dionica u Brodograđevnoj industriji Split.

Po nominalnoj cijeni prodaju se udjeli u dva brodogradilišta - jedan poslovni udjel koji čini sto posto temeljnog kapitala Brodosplit-Brodogradilišta specijalnih objekata po početnoj cijeni 18,16 milijuna kuna, te većinski udjel, od 59,25 posto pulskog Uljanika za kojega je početna cijena 397,49 milijuna kuna.

Natječaji predviđaju nekoliko obveznih uvjeta, pa tako potencijalne kupce obvezuju na izradu i dostavu programa restrukturiranja u trajanju od najviše pet godina.

Kupci moraju priložiti i plan podmirenja obveza brodogradilišta prema bankama koje su osigurane državnim jamstvima te preuzeti obvezu povećanja temeljnog kapitala u novcu iz vlastitih sredstava.

Obvezni uvjet je i usklađivanje proizvodnih kapaciteta s onima koje proizlaze iz obveze smanjivanja ukupnih kapaciteta hrvatskih brodogradilišta obuhvaćenih privatizacijom u sklopu kompenzacijskih mjera dogovorenih s Europskom komisijom.

Ponuditelji će morati ponuditi i iznos koncesijske naknade za korištenje pomorskog dobra, preuzeti obvezu zadržavanja na snazi kolektivnih ugovora, izraditi procjenu potrebnog broja i strukture zaposlenih po završetku restrukturiranja.

Uz obvezne uvjete, ponuditelji će moći ponuditi i sklapanje sporazuma sa socijalnim partnerima, kao i da u roku šest mjeseci od dana provedbe prve dokapitalizacije, 25 posto dionica (nakon povećanja temeljnog kapitala) ponude na prodaju radnicima pod posebnim uvjetima.

Ta mogućnost predviđena je za pet brodogradilišta, dok je za Uljanik Vlada u odluci o raspisivanju natječaja precizirala da će donijeti posebnu odluku o prodaji 25 posto dionica radnicima pod posebnim uvjetima.

Sindikalni čelnici, koji su cijelo vrijeme tražili da eventualni neuspjeh privatizacije ne završi stečajem brodogradilišta i gašenjem brodograđevne djelatnosti, očekuju od uprava realne i održive planove poslovanja u slučaju da se ponovno ne pronađu kupci.

I dalje inzistiramo na planovima poslovanja za brodogradilišta koja ne budu prodana, kako bi nakon restrukturiranja mogla nastaviti raditi bez državnih subvencija, kaže v. d. predsjednik Sindikata metalaca Hrvatske Vedran Dragičević.

U tom slučaju sindikati bi pristali na smanjenje broja zaposlenih, kaže Dragičević uz napomenu kako je u posljednje vrijeme mnogo ljudi ionako otišlo iz brodogradnje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik