Za brodogradilište 3. maj zainteresiran kineski fond CIC

Bez autora
May 10 2010

China Investment Corporation zainteresiran je za kupnju posrnulog riječkog brodogradilišta 3. maj, a prošlog su mjeseca čak i posjetili brodogradilište i napravili izvide i analizu potencijalne akvizicije. Kinesko je veleposlanstvo za njih već otkupilo potrebnu natječajnu dokumentaciju, a Kinezi su za riječko brodogradilište zainteresirani iz nekoliko razloga, prije svega zbog stručnosti hrvatskog kadra koji prema njihovoj spoznaji gradi vrhunske i kvalitetne brodove. Kinezi su posebno zainteresirani za zadržavanje proizvodnje zbog činjenice da su dosad brodove koje grade za europsko tržište gradili u Kini, uvozeći dijelove iz Europe, dok bi akvizicijom 3. maja cjelokupnu proizvodnju imali u Hrvatskoj i time izbjegli nepotreban trošak transporta. Čelni čovjek China Investment Corporationa Yu Hong, nakon obilaska brodogradilišta, bio je zadovoljan viđenim, naglašavajući kako će, kupe li brodogradilište, zadržati sve zaposlene.

Za brodogradilište 3. maj zainteresiran kineski fond CICChina Investment Corporation zainteresiran je za kupnju posrnulog riječkog brodogradilišta 3. maj, a prošlog su mjeseca čak i posjetili brodogradilište i napravili izvide i analizu potencijalne akvizicije.

Kinesko je veleposlanstvo za njih već otkupilo potrebnu natječajnu dokumentaciju, a kako doznajemo od Ivice Nevžala, koji je doveo kineske investitore u Hrvatsku, Kinezi su za riječko brodogradilište zainteresirani iz nekoliko razloga, prije svega zbog stručnosti hrvatskog kadra koji prema njihovoj spoznaji gradi vrhunske i kvalitetne brodove.

Nastavak proizvodnje

 – Kinezi su posebno zainteresirani za zadržavanje proizvodnje zbog činjenice da su dosad brodove koje grade za europsko tržište gradili u Kini, uvozeći dijelove iz Europe, dok bi akvizicijom 3. maja cjelokupnu proizvodnju imali u Hrvatskoj i time izbjegli nepotreban trošak transporta – kaže Nevžala. Tvrdi da je čelni čovjek China Investment Corporationa Yu Hong, nakon obilaska brodogradilišta, bio zadovoljan viđenim, naglašavajući kako će, kupe li brodogradilište, zadržati sve zaposlene. Namjeravaju i proširiti proizvodnju i izgraditi tvornicu za izradu solarnog programa i toplinskih generatora. Rijeka je, kako doznajemo, kineskim investitorima zanimljiva i zbog riječke luke, koja bi zbog odlične povezanosti s ostatkom Hrvatske i ovim dijelom Europe mogla postati jedan od glavnih tranzitnih centara za uvoz kineske robe u južnoj Europi. Investicijski fond, koji je prema pisanju medija sudjelovao i u kupnji švedskog Volva, ima obim investicija oko 200 milijardi dolara, tako da mu novac nije problem.

Ulaganje u energiju

Spremni su uložiti i u potpuno novu tehnologiju kojom bi se opremilo brodogradilište i zamijenili zastarjeli strojevi.

Nevžala kaže kako će kineski investitori na čelu s Yu Hongom ponovno posjetiti brodogradilište 3. maj sredinom mjeseca, kada bi se mogla očekivati i neka konkretnija odluka. S obzirom na teško stanje hrvatskih brodogradilišta, kineski kapital svakako je dobrodošao, ne samo zbog zadržavanja i širenja proizvodnje u Hrvatskoj, već i zbog privlačenja novih investicija.

- Ovo bi mogla biti prilika da pokažemo stranim investitorima da smo zemlja otvorena ulasku stranog kapitala što nam svih ovih godina nedostaje. Ako propustimo i ovu priliku, sami smo si krivi, zaključuje Nevžala. Kako doznajemo, CIC dosad nije bio snažnije prisutan u Europi, no jedno od njegovih većih ulaganja u SAD-u bilo je 5 mlrd. dolara vrijedno ulaganje u diva Morgan Stanleya u prosincu 2007. Fond je zabilježio gotovo 4 mlrd. dolara nerealiziranih gubitaka, nakon što se američka banka našla na udaru kreditne krize.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik