Francuzima auto luksuz

Bez autora
Jun 25 2013

Posedovanje automobila postaje luksuz za svakog drugog Francuza, otkriva najnovija studija marketinške kuće CSA koju je naručilo Francusko udruženje ekologa (FNE).Prema podacima istraživanja koje je urađeno na reprezentativnom uzorku od 1.012 punoletnih osoba u Francuskoj, skoro polovina anketiranih (49 odsto) tvrdi da su troškovi održavanja automobila suviše visoki. Od tehničkih pregleda, goriva, osiguranja, održavanja, pa do putarine, troškovi korišćenja vozila su drastično porasli.

Francuzima auto luksuzPosedovanje automobila postaje luksuz za svakog drugog Francuza, otkriva najnovija studija marketinške kuće CSA koju je naručilo Francusko udruženje ekologa (FNE).

Prema podacima istraživanja koje je urađeno na reprezentativnom uzorku od 1.012 punoletnih osoba u Francuskoj, skoro polovina anketiranih (49 odsto) tvrdi da su troškovi održavanja automobila suviše visoki, piše francuski "Parizjen".

Od tehničkih pregleda, goriva, osiguranja, održavanja, pa do putarine, troškovi korišćenja vozila su drastično porasli, ocenio je portparol FNE Benua Artman.

Izdaci za održavanje automobila sada su na drugom mestu u porodičnom budžetu, posle stanarine, a pre troškova za ishranu.

Godišnji budžet za auto u poslednjih pet godina u Francuskoj je značajno povećan, bez obzira na to što Francuzi voze manje, navodi se u istraživanju.

U 2007, za održavanje automobila marke "HD 307", koji je prešao više od 16.000 km, bilo je potrebno 6.700 evra, a za isti model s pređenom kilometražom od 15.500 km trebalo je izdvojiti 7.650 evra u 2011. godini.

Prodaja novih automobila u Francuskoj u prošlom mesecu je smanjena za 10,3 odsto u odnosu na maj prošle godine.

Mnogo više od proseka tržišta pala je prodaja francuskih automobila "reno" (20,3 odsto) i "sitroen" (14,5 odsto). Cela grupa "Pežo Sitroen" zabeležila je pad prodaje od 8,2 odsto, jer je "Pežo" smanjio prodaju za samo 2,9 odsto. Grupa "Reno" je u maju prodala 16,5 odsto vozila manje nego godinu ranije.

Za svih pet meseci ove godine prodaja automobila na jednom od najvećih tržišta Evropske unije smanjena je za 11,9 odsto, na 740.000 vozila.

Na račun francuskih proizvođača, nekoliko stranih brendova je uspelo značajno da poboljša svoju poziciju na tržištu. Tako je prodaja "Tojote" u Francuskoj povećana za 10,2, a "Fijata" za 12,3 odsto.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik