Japanska kompanija “Panasonic” saopštio je da je od aprila do decembra prošle godine izgubila 6,77 milijardi dolara i da je na putu da do kraja fiskalne godine bude u minusu od 8,3 milijardi dolara. Objavljeni gubitak je skoro dvostruko veći nego u istom periodu prošle godine.Prodaja “Panasonic-ovih” proizvoda opala je za 8,8 posto, najviše zbog loših rezultata prodaje televizora sa ravnim ekranima. Kompanija je u istom periodu ostvarila operativni profit od 1,31 milijardi dolara.
Japanska kompanija “Panasonic” saopštio je da je od aprila do decembra prošle godine izgubila 6,77 milijardi dolara i da je na putu da do kraja fiskalne godine bude u minusu od 8,3 milijardi dolara. Objavljeni gubitak je skoro dvostruko veći nego u istom periodu prošle godine.
Prodaja “Panasonic-ovih” proizvoda opala je za 8,8 posto, najviše zbog loših rezultata prodaje televizora sa ravnim ekranima.
Kompanija navodi da je u istom periodu ostvarila operativni profit od 1,31 milijardi dolara i da je to rezultat smanjenja fiksnih i materijalnih troškova.
“Panasonic”, poput ostalih japanskih konkurenata, kompanija “Sony” i “Sharp”, beleži pad prodaje usled slabljenja svetske privrede, zbog čega vrši restrukturisanje kompanije, što za sada dodatno povećava gubitke. “Sharp” je objavio da je njegov neto gubitak u periodu od aprila do decembra prošle godine bio 4,6 milijardi dolara.
Agencija za kreditne rejtinge “Fič” u novembru je prvi put umanjila status kompanija “Panasonic” i “Sony” na najniži nivo – “smeće”.
Japanski elektronski sektor trpi posledice jakog kursa jena, pada potražnje na ključnim izvoznim tržištima, veoma jake konkurencije i strateških grešaka iz prošlosti, zbog čega je njihovo finansijsko stanje katastrofalno.