Mercedes je u martu prodao 150.430 vozila, što je za 5,7 odsto više nego u istom mesecu 2012. godine. Porast prodaje postignut je zahvaljujući značajno većoj potražnji na severnoameričkom tržištu.Ako se posmatra samo prodaja Mercedesovih vozila, ona je u martu iznosila 139.920 primeraka, što predstavlja rast od 6,5 odsto, dok je u istom periodu na tržišta širom sveta plasirano 10.510 automobila marke Smart, ili za četiri odsto manje nego u istom mesecu 2012. godine.
Mercedes je u martu prodao 150.430 vozila, što je za 5,7 odsto više nego u istom mesecu 2012. godine. Porast prodaje postignut je zahvaljujući značajno većoj potražnji na severnoameričkom tržištu.
Ako se posmatra samo prodaja Mercedesovih vozila, ona je u martu iznosila 139.920 primeraka, što predstavlja rast od 6,5 odsto, dok je u istom periodu na tržišta širom sveta plasirano 10.510 automobila marke Smart, ili za četiri odsto manje nego u istom mesecu 2012. godine.
Mercedes je postavio rekord i u pogledu prodaje u prvom kvartalu 2013. sa ukupno 350.530 isporučenih automobila, što je za 2,8 odsto više nego u prvom tromesečju 2012. godine.
"Velikom potražnjom u SAD i na drugim tržištima zemalja u razvoju, uspeli smo da izbalansiramo slabiju tražnju u Evropi i pad prodaje u Kini", rekao je šef prodaje nemačkog proizvođača, Joakim Šmit.
Mercedes je u SAD u martu prodao 24.646 automobila, za 6,5 odsto više nego u istom mesecu 2012, dok je prodaja u prvom kvartalu na ovom tržištu povećana za 12,5 odsto, na 69.186 primeraka.
Mada je u Kini martovska prodaja povećana za 5,4 odsto, na 18.611 automobila, obim isporuka novih vozila u prvom kvartalu smanjen je za 11,5 odsto, na 45.440 jedinica. Mercedes na kineskom tržištu zaostaje za rivalima iz premijum segmenta, kao što su BMW i Audi, koji rastu mnogo brže.
Martovska prodaja Mercedesa u Zapadnoj Evropi porasla je za 2,5 odsto, na 64,397 vozila, ali je u prvom tromesečju zabeležen pad od 0,2 odsto, na 134.363 automobila. Na nemačkom tržištu u martu je prodaja opala za 2,5 odsto, na 25.282 automobila, a u istom mesecu u Rusiji je prodato 8.595 vozila, što je čak 20,7 odsto više nego 2012. godine čime je u toj zemlji postignut novi rekord.
Rastu prodaje u prvom tromesečju 2013. godine najviše je doprinelo povećanje isporuka kompaktnih modela A i B klase od čak 49,4 odsto. Ovi modeli, zajedno sa novom CLA klasom, predstavljaju ključni element u strategiji Mercedesa da do 2020. godine skine BMW sa trona i postane lider u premijum segmentu automobila u svetu.