U Detroit stigli i "zeleni" i "moćni"

Bez autora
Jan 11 2012

Sajam automobila u Detroitu otvoren je za medije, a da li će 2012. biti godina "zelenih" ili godina "moćnih" posetioci će moći da vide od 14. do 22. januara.Direktori velikih svetskih autokompanija stigli su na Sajam automobila u Detroitu, koji je u ponedeljak otvoren za predstavnike medija, u nadi da će na američkom tržištu, koje je izašlo iz kolapsa od pre tri godine, naći sigurno utočište, budući da sve više raste zabrinutost za stopu rasta i stabilnost ostalih velikih privreda, od Evrope do Kine.

U Detroit stigli i "zeleni" i "moćni"Sajam automobila u Detroitu otvoren je za medije, a da li će 2012. biti godina "zelenih" ili godina "moćnih" posetioci će moći da vide od 14. do 22. januara.

Direktori velikih svetskih autokompanija stigli su na Sajam automobila u Detroitu, koji je u ponedeljak otvoren za predstavnike medija, u nadi da će na američkom tržištu, koje je izašlo iz kolapsa od pre tri godine, naći sigurno utočište, budući da sve više raste zabrinutost za stopu rasta i stabilnost ostalih velikih privreda, od Evrope do Kine.

Analitičari očekuju da će američka prodaja kola u ovoj godini porasti četiri odsto, na devet procenata i jedini razlog što proizvođači kola više nisu veliki optimisti jeste rizik da bi dužnička kriza u Evropi mogla izazvati šire usporavanje prodaje, prenele su agencije.

Tri velike američke autokompanije povećale su udeo u prodaji na domaćem tržištu prvi put u poslednje 23 godine. Ali, one mogu očekivati mnogo oštriju konkurenciju imajući u vidu oporavak japanskih rivala, kao i ambicizne planove "Hjundaija" i "Folksvagena".

Povratak na godine kada je beležen "bum" prodaje od 17 miliona kola godišnje u SAD, međutim, neće se dogoditi uskoro, procenjuju analitičari.

U studiji kompanije "R. L. Polk" predviđa se da će se globalna prodaja automobila u 2012. povećati za gotovo sedam odsto, zahvaljujući rastu u Kini i na još nekim tržištima. U studiji objavljenoj uoči Sajma u Detroitu koji u subotu otvara vrata za najširu publiku, navodi se da će ove godine prodaja kola u svetu po svemu sudeći dostici 77 miliona i 700 hiljada vozila.

Proizvođaci automobila sa sedištem u SAD su najavili da se prodaja u 2011. naglo povećala, jer je poraslo poverenje potrošača, kamatne stope ostale su niske, a kupci su zamenjivali stara vozila koja su koristili tokom recesije.

"Dženeral motors" (GM), najveći američki proizvođač kola, je saopštio da je povećao isporuke 13 odsto i da je lane prodao dva i po miliona svojih vozila. Rivalski "Ford" je povećao prodaju za 11 odsto i prodao više od dva miliona automobila i kamioneta.

"Krajsler", koji posluje pod upravom "Fijata" je objavio da je prodaja američkih automobila te kompanije naglo porasla za 26 odsto i da je u 2011. prodato milion i 400 hiljada automobila. Na to povećanje je pre svega uticala prodaja "Krajslerovog" popularnog modela "Džip". Prodaja u 2011 je veoma povećana u odnosu na 2009, kada je dostigla tridestogodišnji minimum usled najgore recesije proteklih decenija.

Administracija u Vašingtonu je u periodu krize odobrila hitne pozajmice u iznosu od više desetina milijardi dolara da bi pomogla "Krajsleru" i GM-u, a stabilizacija poslovanja minule godine postignuta je zahvaljujući merama oštrog smanjenja troškova, reorganizaciji proizvodnje i uvođenje novih, ekonomičnijih modela.

"Može se očekivati izuzetno oštra konkurencija na američkom tržištu gde sada najmanje osam velikih autkompanija pokušava da poveća udeo u prodaji, kaže Tom Libi, analitičar "Polka", konsultantske firme u oblasti autoindustrije sa sedištem u Mičigenu.

"Folksvagen" (VW) je postao veoma agresivan na američkom tržištu, a "Hjundaji" i "Kija" će nastaviti s dobrom prodajom i u 2012, navodi Libi.

Serija novih modela na smotri u Detroitu odražava snažnu konkurenciju američkih kompanija GM, "Ford" i "Krajsler" na domaćem tržištu, navode stručnjaci.

"Tojota", koja je izgubila 2,3 odsto udela na američkom tržištu minule godine, i "Honda", koja se još oporavlja od katastrofalnog zemljotresa, ponudiće u 2012. unapređene ključne modele "prijus", odnosno "akord." "Folksvagen" i "Hjundaji/Kija" takođe privlače veliku pažnju nakon što su zabeležili najvehci rast u prodaji na SAD tržištu 2011.

Nemački VW pokušava da udvostruči udeo u američkoj prodaji i planira da svaki peti ili šesti automobil na 100 prodatih kola na američkim putevima nosi oznaku VW. Lane je VW imao 2,5 odsto udela na američkom tržištu a njegov luksuzni brend "Audi" skoro jedan procenat.

Južnokorejski "Hjundaji" i "Kija" povećali su lane prodaju u SAD za 26 procnata.

Analitičari "Polka" očekuju da će stopa rasta u SAD ove godine dostići sedam dosto, oko 13,7 miliona isporučenih vozila, dok će prodaja u Evriopi ostati na istom nivou ili će pasti. Džozef Amaturo računa na umerenu stopu rasta prodaje kola u Kini, Brazilu i Indiji ove godine, ali procenjuje da će doći do "veoma agresivnog" diskonta na tržištima u usponu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik