Audi TT Quattro lakši za 300 kg

Bez autora
Apr 26 2013

Audi je predstavio TT Ultra Quattro Concept koji će biti prikazan na manifestaciji Wörthersee 2013. u Austriji. Osnovni cilj inženjera nemačke kompanije bio je da standardni Audi TT S Quattro učine što lakšim. Konačan rezultat je vozilo koje ima masu od 1.111 kg, što je za 300 kg manje u odnosu na standardni model. Pored ostalog, karoserija je olakšana za 43 kg zahvaljujući upotrebi plastičnih materijala koji su ojačani ugljeničnim vlaknima, a optimizacijom pojedinih delova i sklopova automobila masa je smanjena za još 100 kg. Osim toga, u nekim delovima konstrukcije korišćen je i magnezijum. Koncept je opremljen dodatnim aerodinamičkim elementima, od kojih je najupečatljiviji zadnji spojler čiji je nosač, radi uštede u masi, izrađen od alumunijuma. Specijalna trkačka sedišta u čijoj proizvodnji je korišćen fiberglas doprinela su smanjenju ukupne mase vozila za još 22 kg. Iako je fokus bio na smanjenju težine vozila, zadržane su neke pogodnosti, poput električnih podizača prozora, klima uređaja i elektromehaničke ručne kočnice.

Audi TT Quattro lakši za 300 kgAudi je predstavio TT Ultra Quattro Concept koji će biti prikazan na manifestaciji Wörthersee 2013. u Austriji. Osnovni cilj inženjera nemačke kompanije bio je da standardni Audi TT S Quattro učine što lakšim.

Konačan rezultat je vozilo koje ima masu od 1.111 kg, što je za 300 kg manje u odnosu na standardni model.

Pored ostalog, karoserija je olakšana za 43 kg zahvaljujući upotrebi plastičnih materijala koji su ojačani ugljeničnim vlaknima, a optimizacijom pojedinih delova i sklopova automobila masa je smanjena za još 100 kg. Osim toga, u nekim delovima konstrukcije korišćen je i magnezijum.

Koncept je opremljen dodatnim aerodinamičkim elementima, od kojih je najupečatljiviji zadnji spojler čiji je nosač, radi uštede u masi, izrađen od alumunijuma.

Specijalna trkačka sedišta u čijoj proizvodnji je korišćen fiberglas doprinela su smanjenju ukupne mase vozila za još 22 kg. Iako je fokus bio na smanjenju težine vozila, zadržane su neke pogodnosti, poput električnih podizača prozora, klima uređaja i elektromehaničke ručne kočnice.

Umesto standardnih spoljnih retrovizora, ugrađene su dve kompaktne kamere.

Ostale mere kojima se došlo do uštede od 300 kg obuhvataju prednje keramičke kočnice i alumunijumska kočiona klešta, titanijumski izduvni sistem i alu felne koje su ukupno olakšale auto za 20 kg.

Audi TT Ultra Quattro Concept pogonjen je 2.0 litarskim četvorocilindričnim turbo-punjenim TFSI motorom koji razvija 310 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Kada se u obzir uzme i njegova masa, odnos težine i snage iznosi 3,6 kg/ks. U Audiju kažu da je automobilu potrebno 4,2 s da ubrza od 0 do 100 km/h (1,3 s manje u odnosu na standardnu verziju), dok je maksimalna brzina 280 km/h.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik