Auto-skandal: Ford koristio menjače znajući za njihov defekt

Bez autora
Dec 12 2019

U kompaniji "Ford" su svi znali za problem sa menjačima ugrađivanim u automobile "Fiesta" i "Focus" - od inženjerskog i sektora za razvoj proizvoda pa do odeljenja za istraživanje, dizajn i proizvodnju, tvrdi sedam sadašnjih i bivših zaposlenih koji su radili na razvoju tih modela. Ruke su mi prljave. Osećam se užasno, citira list izjavu neimenovanog inženjera, koji je imao ključnu ulogu u razvoju ovih popularnih kompaktnih automobila. Na pitanje da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka, iz "Forda" su saopštili da su vozila bila bezbedna kada su predstavljena nakon rigoroznih testiranja tokom razvoja, a takva su i danas posle više od decenije na putevima i milijardi kilometara koje su prevalili kupci širom sveta.

U kompaniji "Ford" su svi znali za problem sa menjačima ugrađivanim u automobile "Fiesta" i "Focus" - od inženjerskog i sektora za razvoj proizvoda pa do odeljenja za istraživanje, dizajn i proizvodnju, tvrdi sedam sadašnjih i bivših zaposlenih koji su radili na razvoju tih modela, piše "USA Today".

"Ruke su mi prljave. Osećam se užasno", citira list izjavu neimenovanog inženjera, koji je imao ključnu ulogu u razvoju ovih popularnih kompaktnih automobila.

U tekstu se dodaje da su na pitanje da li je kompanija ignorisala rana upozorenja svojih stručnjaka, iz "Forda" saopštili da su "vozila bila bezbedna kada su predstavljena nakon rigoroznih testiranja tokom razvoja, a takva su i danas posle više od decenije na putevima i milijardi kilometara koje su prevalili kupci širom sveta".

Prema pisanju lista, inženjer je ispričao da je zaposlenima rečeno da ne budu "neverne Tome", nakon čega su, ako postavljaju pitanja, bili optuženi za pobunu.

"Zato pognete glavu i radite na tome da popravite stvar (menjač). Dobri ljudi su pokušali da ga poprave. Ali ne možete protiv zakona fizike. To je mehanička katastrofa", rekao je inženjer, misleći na DPS6 menjač sa dvostrukom spojkom zvanom "PowerShift".

Taj menjač je korišćen za dva miliona automobila "Focus" i "Fiesta" prodatih u ovoj deceniji, i postao je predmet masovnih parnica i istrage saveznih organa nadležnih za prevare.

"Njegova proizvodnja i sklapanje je bilo jeftino", naveo je inženjer, a pošto je DPS6 koristio tehnologiju "suvog" kvačila, nije mogao sam da se hladi što može izazvati potpuni gubitak snage tokom vožnje, i to na autoputu pri velikim brzinama.

Najveći problem s DPS-6 je taj što je "Ford" prodavao automobile s ovim šestostepenim menjačem "uprkos tome što je znao da se menjač ne može popraviti". "Ford" je bio svestan do koje mere je DPS-6 loš još od 2011, preneo je portal index.hr.

U julu 2018, porota u Los Anđelesu je dodelila odštetu od 554.000 dolara vlasniku koji je optužio "Ford" da mu je "na prevaru prodao 'Focus' sa DPS-6, iako je znao da se ne može popraviti".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik