Vozačima iz Srbije od početka ove godine nije potrebna "zelena karta" za osiguranje motornih vozila za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru. Srbija se za to kvalifikovala u maju 2011, na godišnjoj skupštini Biroa zelene karte. U međuvremenu su potpisivani sporazumi sa svim zemljama i čela se saglasnost Evropske komisije. Evropska komisija je dala saglasnost da se Srbija priključi sistemu multilateralnog sporazuma i to je objavljeno u Službenom glasniku EU, 22. novembra prošle godine. To, praktično, znači da od 1. januara, osim polise osiguranja, redovne, koju naši građani poseduju i registarskih tablica, nije im potrebno ništa od dokumentacije, vezano za vozila. Srbija je uspela i da produži naš bilateralni sporazum kada je u pitanju Crna Gora i važenje tog sporazuma je počelo da teče od 1. januara 2012. godine, što znači da ostaje isti režim saobraćaja kakav je bio i ranije sa Crnom Gorom, odnosno, naše polise važe u Crnoj Gori, a crnogorske važe u Srbiji.
Vozačima iz Srbije od početka ove godine nije potrebna "zelena karta" za osiguranje motornih vozila za putovanje u 27 zemalja članica Evropske unije i u Švajcarsku, Norvešku, Island, Andoru, Hrvatsku i Crnu Goru.
Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Vladan Manić izjavio je ranije Tanjugu da se Srbija za to kvalifikovala u maju 2011, na godišnjoj skupštini Biroa zelene karte.
"U međuvremenu smo potpisivali sporazume sa svim zemljama i čekali saglasnost Evropske komisije", podsetio je Manić.
Evropska komisija je dala saglasnost da se Srbija priključi sistemu multilateralnog sporazuma i to je objavljeno u Službenom glasniku EU, 22. novembra prošle godine.
"To, praktično, znači da od 1. januara, osim polise osiguranja, redovne, koju naši građani poseduju i registarskih tablica, nije im potrebno ništa od dokumentacije, vezano za vozila", objasnio je Manić.
Srbija je uspela i da produži naš bilateralni sporazum kada je u pitanju Crna Gora i važenje tog sporazuma je počelo da teče od 1. januara 2012. godine, što znači da ostaje isti režim saobraćaja kakav je bio i ranije sa Crnom Gorom, odnosno, naše polise važe u Crnoj Gori, a crnogorske važe u Srbiji.
"Makedonija nije potpisnica multilateralnog sporazuma, niti sa njom imamo sklopljen bilo kakav bilateralni sporazum, tako da su za Makedoniju i Bosnu i Hercegovinu, od zemalja u okruženju, i dalje potrebne 'zelene karte'", rekao je Manić.