Digitalni oglasi dominiraju tržištem zabave i medija

Bez autora
Jul 30 2025

Sektor zabave i medija približava se vrijednosti od 3 biliona dolara u 2024. godini, a očekuje se rast na 3,5 biliona dolara do 2029. godine.

Taj rast potaknut je ponajviše povećanom potrošnjom na oglašavanje na svim digitalnim i tradicionalnim platformama. Uprkos usporavanju globalne potrošnje, sektor se razvija zahvaljujući novim tehnologijama i promjenama u ponašanju potrošača.

Godišnji rast i izazovi sektora

Godišnja stopa rasta (CAGR) predviđena za sektor iznosi 3,7% u idućih pet godina, što je više od prosjeka globalne ekonomije. Ipak, ta stopa ostaje niža od onih zabilježenih u razdoblju prije pandemije. Glavni izazovi rasta uključuju ekonomsku neizvjesnost, ograničenu potrošnju i povećanu konkurenciju na globalnim i lokalnim tržištima.

Prema PwC-ovoj analizi, oglašavanje je ključni pokretač prihoda u sektoru zabave i medija. Dok pretplate i plaćeni sadržaji gube na zamahu, digitalni oglasi bilježe sve veći rast. Umjetna inteligencija značajno utječe na način stvaranja i distribucije sadržaja, pružajući personalizirana korisnička iskustva.

Usporedno s ostalim kategorijama, oglašavanje će rasti najbrže – s godišnjom stopom od 6,1%, naspram 2% u segmentu potrošača. Poseban rast bilježe maloprodajno oglašavanje, promocija na društvenim mrežama i oglasi na mobilnim uređajima, svaki s prosječnim rastom od oko 15% godišnje.

Dominacija digitalnog oglašavanja i nove tehnologije

Digitalni oglasni formati dominiraju tržištem – s udjelom od 72% u 2024., koji bi trebao narasti na 80% do 2029. godine. Ključni doprinos dolazi iz umjetne inteligencije i hiperpersonalizacije, koje omogućuju učinkovitije ciljanje korisnika i povećanje angažmana.

Oglašavanje u e-trgovini i videoigrama bilježi snažan rast. Udio pretraživačkog oglašavanja u e-trgovini porast će s 32,7% (2020.) na 45,5% do 2029. godine. Oglasi u videoigrama također jačaju – s 32,8% u 2024. na 38,5% do kraja analiziranog razdoblja.

Povezana televizija bilježi snažan uzlet zahvaljujući AI tehnologiji. Udio oglasa na toj platformi porastao je s 5,9% u 2020. na 22% u 2024., a do 2029. mogao bi dostići 51 milijardu dolara, odnosno 45% tradicionalnog TV oglašavanja. Sve više korisnika konzumira sadržaj putem interneta, a umjetna inteligencija omogućuje prilagodbu sadržaja navikama gledatelja, prenosi Financa ba.

Globalni trendovi i budućnost sektora

Unatoč digitalnom napretku, kategorija povezivosti i dalje prednjači po potrošnji, dosegnuvši 1,3 biliona dolara u 2029. godini. Očekuje se godišnji rast od 2,8%, poglavito zbog povećanja prihoda od mobilnog interneta. Ipak, zbog brzog rasta oglašavanja, jaz između te dvije kategorije smanjuje se iz godine u godinu.

Potrošnja na nedigitalne oblike zabave i dalje je značajna, posebice na koncerte, događanja i kino ulaznice. U 2024. godini, nedigitalni formati činili su 61% ukupne potrošnje, a očekuje se da će taj udio ostati stabilan do 2029. godine.

Kino industrija doživljava oporavak – očekuje se rast s 33 milijarde dolara u 2024. na 41,5 milijardi u 2029., uz porast interesa za lokalne filmske produkcije. Udio američkih filmskih studija pao je s preko 60% prije pandemije na 51% u 2024. godini, što ukazuje na promjenu preferencija publike.

Globalni rast videoigara i digitalnog oglašavanja

Videoigre i dalje prednjače kao jedan od najjačih segmenata unutar sektora. Ukupni prihodi industrije videoigara iznosili su 224 milijarde dolara u 2024., a do 2029. mogli bi dosegnuti skoro 300 milijardi dolara, uz CAGR od 5,7%.

Najbrže rastuća tržišta nalaze se u zemljama u razvoju, poput Indije i Indonezije, gdje stope rasta nadmašuju 7,5% godišnje, prenosi Seebiz. U Indiji se očekuje osobito snažan rast internetskog oglašavanja, koje raste po stopi od 15,9%, zahvaljujući širenju 5G mreža i popularnosti kratkih video sadržaja.

Kina, drugo najveće tržište nakon SAD-a, bilježi godišnji rast od 6,1%, ponajprije zahvaljujući internetskom oglašavanju, koje raste po stopi od 8,9%. Iako je SAD zadržao vodeću poziciju, predviđa se da će tržišta u razvoju ubrzati globalne promjene.

Zaključno, sektor zabave i medija transformira se kroz tehnološke inovacije, digitalne formate i umjetnu inteligenciju. U okruženju visoke konkurencije, poduzeća trebaju promišljati u kontekstu povezanih ekosustava i koristiti nove alate za prilagodbu sadržaja korisnicima.

Kao što navodi PwC u svom izvještaju Global Entertainment & Media Outlook 2025–2029, budućnost sektora ovisit će o spojivosti oglašavanja, tehnologije i kreativnosti. Oni koji na vrijeme prihvate promjene moći će privući publiku i ostvariti stabilan rast uprkos izazovima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik