Istraživanje: “Plug-in” hibridi troše 46 posto manje goriva

Bez autora
Apr 21 2013

Toyota, francuska energetska kompanija EDF i grad i gradska zajednica Strazbura su u petak, 19. aprila 2012. godine, zvanično okončali trogodišnji projekat primene “plug-in” hibrida, koji je započeo 27. aprila 2010. godine u Strazburu. Partneri su objavili konačne rezultate ovog dugoročnog projekta, osmišljenog da sakupi povratne informacije od svakodnevnih korisnika Toyotine “plug-in” hibridne tehnologije i u isto vreme podstakne razvoj javne infrastrukture za punjenje. Nakon pređenih 4 miliona kilometara i tri godine, dokazana je efikasnost “plug-in” hibridne tehnologije. Zaključeno je da je prosečno, potrošnja goriva smanjena za 46 posto, u poređenju sa benzinskim vozilom slične veličine. Ova značajna ušteda je postignuta uz prosečnu frekvenciju punjenja od 1,1 put dnevno.

Istraživanje: “Plug-in” hibridi troše 46 posto manje gorivaToyota, francuska energetska kompanija EDF i grad i gradska zajednica Strazbura su u petak, 19. aprila 2012. godine, zvanično okončali trogodišnji projekat primene “plug-in” hibrida, koji je započeo 27. aprila 2010. godine u Strazburu.

Partneri su objavili konačne rezultate ovog dugoročnog projekta, osmišljenog da sakupi povratne informacije od svakodnevnih korisnika Toyotine “plug-in” hibridne tehnologije i u isto vreme podstakne razvoj javne infrastrukture za punjenje.

Nakon pređenih 4 miliona kilometara i tri godine, dokazana je efikasnost “plug-in” hibridne tehnologije. Zaključeno je da je prosečno, potrošnja goriva smanjena za 46 posto, u poređenju sa benzinskim vozilom slične veličine. Ova značajna ušteda je postignuta uz prosečnu frekvenciju punjenja od 1,1 put dnevno.

U stvari, projekat je dokazao da korisnici koji češće pune vozilo ostvaruju znatno veće uštede u potrošnji goriva od onih koji to čine ređe. Uzmimo za primer korisnika koji vozilo puni 1,6 puta dnevno. Tokom 40 posto vožnje u hibridnom i 60 posto u električnom režimu, korisnik ostvaruje uštedu u potrošnji goriva od prosečno 70 posto, u poređenju sa konvencionalnim benzinskim vozilom slične veličine. To znači uštedu od 7,1 evra na 100 km, odnosno 1.400 evra na godišnjem nivou, uz pretpostavku da automobil godišnje pređe 20.000 km.

Osim manje potrošnje goriva, očigledna je korist po životnu sredinu tokom vožnje u električnom režimu. Emisija CO2 može da se smanji do 61 posto, u poređenju sa konvencionalnim benzinskim automobilom slične veličine.

Toyotina “Plug-in” hibridna tehnologija

“Plug-in” hibridna vozila nude najbolje od oba načina pogona, kombinujući prednosti električnih i hibridnih vozila. Toyotina “plug-in” hibridna vozila koriste isti hibridni sistem kao i standardni Prius, ali uz veću bateriju koja može da se puni preko spoljašnje (kućne) utičnice. Vozilo na kratkim i srednjim udaljenostima vozi u električnom režimu (EV), sa nultim emisijama i potpuno bešumno. Na dužim putovanjima, vozilo funkcioniše u hibridnom režimu (HV), koristeći benzinski i električni motor, radi odličnih voznih performansi i manjeg uticaja na životnu sredinu. Nizak trošak vlasništva Prius Plug-in automobila, što je u direktnoj vezi sa ovom hibridnom tehnologijom, takođe je velika prednost.

Toyota je početkom 2012. u Japanu lansirala Prius Plug-in, nakon čega je usledilo predstavljanje u Severnoj Americi i Evropi. Do danas, prodato je 31.100 “plug-in” modela, što je 1,5 puta više od broja prodatih Priusa kada je prvobitno predstavljen 2000. godine. Do danas, u Evropi je prodato 4.417 automobila, a prodaja je počela krajem leta 2012. godine.

Ovaj trogodišnji projekat, u saradnji sa Toyotom i kompanijom EDF, je omogućio gradskoj zajednici Strazbura da sakupi neophodne informacije o razvoju javne infrastrukture za punjenje. Zbog ovog eksperimenta, električna i “plug-in” hibridna vozila se postepeno uvode u urbano okruženje. Ugradnja javnih stanica za punjenje smanjila je potencijalnu zabrinutost korisnika, pa je neophodno da postoji paralelno sa privatnim stanicama za punjenje. Ovaj projekat je takođe omogućio bolje razumevanje veze između punjenja vozila i opterećenja električne mreže.

Danas, gradska zajednica Strazbura ide korak dalje sa programom CROME (Cross Border Mobility for Electric Vehicle - mobilnost električnih vozila preko granice). Ugrađene su nove utičnice koje zadovoljavaju evropske standarde, a neke od njih omogućavaju potpuno punjenje za dva sata. Te nove stanice za punjenje moći će da koriste vozači električnih i “plug-in” hibridnih vozila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik