Ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u Vladi Republike Srbije prof. dr Dragan Glamočić posetio je kompaniju ITN u opštini Kosjerić, jednog od tri najveća izvoznika voća u Srbiji, naglasivši tom prilikom značaj saradnje države, proizvođača i prerađivačkog sektora.
Glamočić je istakao da bez prerade i izvoza nije moguće održati stabilne cene na domaćem tržištu.
Moja uloga je da budem medijator između poljoprivrednika i kompanija poput ITN-a. Ako ne obezbedimo lakše procedure za plasman robe na treća tržišta, nećemo moći da podstaknemo veću proizvodnju voća, već ćemo se zagušiti u viškovima i suočiti s niskim cenama, poručio je ministar.
Prema njegovim rečima, Ministarstvo je u ovom kraju isplatilo podsticaje u vrednosti od približno 700 miliona dinara, što premašuje godišnji budžet opštine Kosjerić.
Najveći deo tih sredstava završio je upravo u voćarstvu, što govori o strateškoj orijentaciji države, istakao je on i dodao da će agrarna politika biti zasnovana na struci i argumentima.
Glamočić je poručio da će Ministarstvo nastaviti da podržava izvozno orijentisane i inovativne kompanije jer upravo one predstavljaju okosnicu razvoja domaće poljoprivrede i prerađivačke industrije.
Predsednik Opštine Kosjerić Žarko Đokić istakao je da poseta ministra poljoprivrede mnogo znači za poljoprivrednike tog kraja, kao i celu opštinu, jer pokazuje da država prepoznaje značaj malih mesta i kompanija koje ovde rade i zapošljavaju.
ITN grupa je porodična firma koja u svom sastavu, pored fabrike zamrznutog voća iz Kosjerića, poseduje i prehrambenu industriju „Budimkaˮ iz Požege, od 2019. godine.
U okviru kompanije funkcionišu i sektori za uvoz poljoprivredne mehanizacije i projektovanje fabrika za proizvodnju i preradu voća. Više od 95 odsto proizvodnje ove fabrike u Kosjeriću namenjeno je izvozu, pre svega u vidu sitnog pakovanja raznih vrsta voća.
Vlasnik kompanije Aleksandar Marković preneo je da je sa ministrom razgovarao o postojećim tržištima na koja kompanija već izvozi, kao što su Nemačka i Francuska, ali i o mogućnostima plasmana na nova tržišta poput Japana, Kine i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
Prema njegovim rečima, to su tržišta koja mogu da podstaknu i druge srpske kompanije da šire kapacitete i povećaju proizvodnju.