Kako prepoznati bivše taksi-vozilo pri kupovini polovnog automobila

Bez autora
Sep 09 2025

Kupovina polovnog automobila može biti dobar način da se uštedi, ali kupci treba da znaju šta kupuju.

Među polovnim automobilima mogu se naći bivši taksiji, policijska vozila i automobili iz rentakara, a takva vozila su često istrošenija i jeftinija.

Vozila taksi službi ili usluga deljenja vožnje izložena su prilično specifičnim uslovima vožnje koji se znatno razlikuju u odnosu na obična putnička vozila. Njihove smene često traju i po 12 sati, sa motorima koji neprekidno rade duže vreme, ponekad satima stojeći u mestu. Usled stalne upotrebe, motor nema vremena za odmor, što neizbežno uzrokuje veće habanje tokom vremena.

„Kilometraža taksi vozila se gomila neverovatnom brzinom i često je tri do četiri puta veća u odnosu na obične automobile iste starosti. Zbog dugotrajnog rada u praznom hodu, motor ne može da dostigne optimalnu temperaturu, što dovodi do nakupljanja ugljenika u komorama za sagorevanje”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za tržište automobila u kompaniji za podatke o automobilima karVertikal.

U gradskoj vožnji, često kretanje i zaustavljanje opterećuje sistem vešanja i kvačilo, i dovodi do prevremenog habanja. Čak i uz redovno održavanje, nemoguće je sprečiti sve potencijalne probleme koji se javljaju kod taksija zbog njihove česte upotrebe.

Određeni modeli automobila češće se koriste kao taksi vozila. Sve više hibridnih i električnih modela se koristi za prevoz putnika.  Ipak, ima još znakova da je automobil nekada bio taksi.

Taksi kompanije se često pridržavaju strogih rasporeda održavanja kako bi njihova vozila bila na putu što je više moguće. Ako su servisi automobila obavljani češće nego što je uobičajeno, moguće je da je vozilo prethodno bilo taksi. Redovan servis je svakako dobar, ali prečesto održavanje možda znači da se vozilo mnogo koristi.

Automobil sa neobično velikom kilometražom za svoju starost jasan je znak upozorenja. Taksiji zbog konstantne upotrebe prelaze i do 3–4 puta veću kilometražu od privatnih automobila.

„Kupci treba da budu oprezni sa vozilima čija kilometraža ne odgovara stanju ili starosti – vraćanje kilometraže je uobičajena praksa među nepoštenim prodavcima”, kaže Buzelis iz kompanije karVertikal.

Dodatni znaci su izbušene rupe ili tragovi lepka na instrument tabli, gde su možda bili postavljeni taksimetri ili druga oprema. Obavezno pogledajte tapacirunge zadnjih vrata i zadnju stranu prednjih sedišta, jer se od čestog korišćenja mogu izgrebati i oštetiti. Često se taksi vozila nabavljaju ili farbaju u karakteristične boje, poput žute, radi prepoznatljivosti. Ako automobil ima neobičnu boju, možda je prefarban da sakrije svoju taksi istoriju.

Kupci treba dobro da pogledaju farbu, posebno oko vrata, jer ako boja nije ujednačena ili je tekstura čudna, to može značiti da je auto već popravljan. Takođe, savetuje se oprez sa vozilima koja imaju vinil folije, jer prodavci mogu koristiti ovu jeftinu metodu da promene izgled automobila i eventualno prikriju postojeće nedostatke.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik