Mnogobrojna istraživanja pokazuju da su najveći ulagači u zlato generacije rođene između 1982. i 1996. godine - takozvani milenijalci.
Ovaj trend je uočljiv kako u svetu, tako i u Srbiji. Istraživanje „Banke Amerike” pokazuje da 45 odsto milenijalaca već poseduje zlato, dok još toliko planira da investira u žuti metal. State Street Global Advisors, jedan od najvećih svetskih upravljača finansijskim fondovima, u svom nedavnom istraživanju, utvrdio je da milenijalci prosečno imaju 17 odsto svog investicionog portfolija u zlatu, što je najviši procenat među svim generacijama. Za poređenje, prosečan udeo za generaciju X (1965-1980) i baby boomere (1946-1964) iznosi 10 odsto.
Kako analitičari kažu, zlato se tradicionalno smatra „sigurnim utočištem” u periodima ekonomske i političke nestabilnosti, pa mnogi milenijalci, kao generacija koja je preživela krize, traže imovine koje nude sigurnost u takvim vremenima. Globalni trendovi se mogu primetiti i u Srbiji. Poslednjih godina sve više građana Srbije pokazuje interesovanje za ulaganje u zlato.
Prema rečima ekonomskog analaitičara Zorana Pavlovića, najveće poverenje u zlato baš milenijalaca ne treba da čudi. To su generacije koje su preko leđa pregurale ratove, inflacije, devalvacije, odrastali u vrlo nesigurnim vremenima i ne čudi da baš oni ulažu u zlato – kao bezbednu, opipljivu i dugoročno pouzdanu imovinu, nezavisnu od banaka, berzi i politike”.
Dodaje da je pravilo da se trećina imovine uloži u sigurnu nišu iako donosi mali prinos, trećina u nesigurno sa većom šansom za „oplodnju”, poput akcija velikih kompanija, a trećina u rizično.Milenijalci, međutim, ne veruju ni u šta i ne žele da se „opeku”. Imaju snažnije iskustvo sa krizama i tipičan su primer pravila „koga zmija ujede i guštera se plaši”.„Oni hoće nešto što je sigurno, a zlato u nesigurnim vremenima raste i imaće prinos po osnovu rasta cene. Otuda takav skok ulaganja u zlato, a naročito od strane milenijalaca”, kaže naš sagovornik.
Da su glavni motivi za ulaganje u zlato kod milenijalaca globalna nesigurnost i snažna želja da sačuvaju „moć” svojih ušteda, smatra i Georgi Hristov iz „Tavex zlato&srebro”. „Od 2021. godine, zbog velike globalne neizvesnosti, sve više ljudi traži načine kako da sačuva realnu vrednost svojih ušteda. Milenijalci su prva generacija koja ozbiljno ulaže u nešto drugo osim u nekretnine. Danas postoje brojne opcije – kriptovalute, obveznice, akcije – ali zlato im je i dalje najbliže. Osim sigurnosti, za ulaganje u zlato nije potrebno specijalno znanje. Upravo je ta jednostavnost razlog zašto ga ova generacija bira”, smatra Hristov i dodaje da su nepoverenje prema bankama i visoka inflacija dodatno doprineli takvoj odluci.
Pema rečima našeg sagovornika, milenijalci više vole da kupuju fizičko zlato nego digitalno.