Šta da radite kada vam reklamacija ne prolazi? Kada prodavac uporno odbija da vam zameni proizvod ili vrati novac? Koja su vaša prava kao potrošača, kome se obratiti i šta možete da očekujete?
Ukoliko vam se često dogodilo da ste kupili novi mikser, fen ili usisivač, platili ga, ali kada je stigao - razočaranje.
Međutim, nije retkost da se novi uređaj pokaže kao neispravan ili da ubrzo po kupovini dođe do tehničkih problema. U takvim situacijama važno je znati koja su vaša prava.
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ističe Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača, svi kupci imaju pravo na reklamaciju. Trgovac je dužan da odgovori na reklamaciju u roku od 8 dana, a da reši problem u roku od 15 do 30 dana.
Ipak, sve je više građana koji i pored očiglednog kvara i uredne dokumentacije ostaju i dalje bez odgovora.
Važno je da znate vaša prava kao potrošači. Savet stručnjaka je da ukoliko ste kupili neki uređaj u prodavnici obavezno sačuvate račun i garantni list.