Koncept Kia GT4 Stinger šokirao Detroit

Bez autora
Jan 16 2014

Na upravo otvorenom salonu automobila u Detroitu Kia je predstavila svoj dosad najagresivniji koncept GT4 Stinger, koji zadnjim pogonom i rasporedom sedišta 2+2 pomera granice mogućnosti te čoveka i mašinu stavlja u harmoniju kako na cesti tako i na stazi. Ne iznenađuje da je GT4 Stinger "divlje dete" dizajnera iz Kijinog kalifonijskog dizajnerskog centra, gde se 2012. godine rodio i koncept Track’ster. Kao ni Track’ster ni GT4 Stinger ne može sakriti svoju živahnu narav. Ohrabreni uspehom dve turbo Optime GTS klase na utrkama serije Pirelli World Challenge Kijini američki dizajneri su se kod GT4 Stingera odlučili za pravac koji vodi ka smanjenju mase, veće upotrebljivosti vozila i povećanju voznih užitaka. Koncept beži od luksuza tradicionalnih vozila Grand Touring i njegov cilj je spajanje vozača i vozila u jedno.

Koncept Kia GT4 Stinger šokirao DetroitNa upravo otvorenom salonu automobila u Detroitu Kia je predstavila svoj dosad najagresivniji koncept GT4 Stinger, koji zadnjim pogonom i rasporedom sedišta 2+2 pomera granice mogućnosti te čoveka i mašinu stavlja u harmoniju kako na cesti tako i na stazi.

Ne iznenađuje da je GT4 Stinger "divlje dete" dizajnera iz Kijinog kalifonijskog dizajnerskog centra, gde se 2012. godine rodio i koncept Track’ster. Kao ni Track’ster ni GT4 Stinger ne može sakriti svoju živahnu narav.

Ohrabreni uspehom dve turbo Optime GTS klase na utrkama serije Pirelli World Challenge Kijini američki dizajneri su se kod GT4 Stingera odlučili za pravac koji vodi ka smanjenju mase, veće upotrebljivosti vozila i povećanju voznih užitaka. Koncept beži od luksuza tradicionalnih vozila Grand Touring i njegov cilj je spajanje vozača i vozila u jedno.

Kia Racing se u 2012. godini s partnerom Kinetic Motorsports takmičila na Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge Drivers and Team Championships sa vozilom Forte Koup i trenutno priprema dve turbo Optime za svoju treću sezonu u takmičenju Pirelli World Challenge 2014, gde je prošle godine bila drugoplasirana među konstruktorima.

Snaga, stav i dokazane performanse

Ispod haube GT4 Stingera nalazi se 2,0-litarski turbo benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDI) s impresivnih 315 konjskih snaga.

Snagu preko sportskog 6-stepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove obuvene u Pirellijeve P-Zero pneumatike dimenzija 275/35 R20 (napred 235/35 R20). Po meri napravljeni 20-inčni naplaci su zbog veće čvrstoće i smanjene težine napravljeni od legure aluminijuma i karbonskih vlakana. Tu su još i Brembo Gran Tourismo kočnice sa perforiranim kočionim diskovima i 4 kočione čeljusti.

Žarko žuta boja karoserije postavljena je na novu šasiju sa nezavisnim oslanjanjem sa dve trougaone poprečne vođice. Sa kraćim međuosovinskim rastojanjem (2.618 mm) i dužinom (4.310 mm) u odnosu na 4-vratnu varijantu Fortea, širinom (1.889 mm) većom u odnosu na veliku limuzinu Cadenza i zaobljenom krovnom linijom skoro 228 milimetara nižom (1.249 mm) u odnosu na Rija, GT4 Stinger oduševljava atraktivnim figurom. Masa vozila (1.403 kg) raspoređena je tako da je 52 odsto težine na prednjoj, a 48 odsto na zadnjoj osovini. Volan je vrlo direktan i upravljiv.

Jednostavnost dizajna

Obožavaoci Kijinog dizajnerskog jezika, koji je većinom delo predsednika korporacije Kia Motors i njihovog glavnog dizajnera Petera Schreyera, odmah će prepoznati Kijine ključne vizuelne elemente.

Silueta GT4 Stingera je jednostavna, ali moćna. Karakteristična Kijina tigrova maska je spuštena zbog što većeg ulaska hladnog vazduha. Vizuelno koncept pored tigrove maske karakterišu i vertikalni LED farovi i naglašeno zaobljeni branici i crni usisni otvori za zadnje kočnice, a sve skupa dočarava čist, gladak izgled. Prednji produžetak od karbonskih vlakana smešten ispod branika omogućava dodatni potpritisak, koji 20-inčne pneumatike i celog GT4 Stingera drži "zalepljenim" na cestu.

Providni A stubići vozaču omogućuju dobar pregled od 270 stepeni. Prorezi u stubiću smanjuju težinu i poboljšavaju vidljivost prema spolja. Agresivan bok je odavanje pošte ikoničnom Soulu.

Pozadi se najpre primećuju Pirellijevi P-Zero pneumatici dimenzija 275/35 R20. Podizanjem staklenih prtljažnih vrata u unutrašnjosti zapaža se integrisan pretinac i zadnji potpornik. Zadnja LED svetla svetle od unutrašnjeg do spoljašnjeg ruba crne ploče, koja se nalazi iznad dve izduvne cevi u zadnjem braniku.

Unutrašnjost je dizajnerski namenska i praktične prirode. Na podu nema tepiha nego samo gumena podloga, koja se odlično uklapa uz aluminijumske pedale. Debeli upravljački obruč je u obliku slova D, a LED osvetljenje crvene boje izdvaja veliki merač brzine i indikator stepena prenosa. Trkački osećaj pružaju crvene potezne trake, koje zamenjuju klasične unutrašnje ručice vrata. Što se tiče akustike potrebno je navesti obrazloženje glavnog dizajnera koji kaže da "audio sistem počinje ispod poklopca motora, a zvučnici su izduvne cevi".

Iako Kia zasad nema u planu serijsku proizvodnju koncepta, GT4 Stinger nudi provokativan izgled i najavljuje Kijine dizajnerske smernice u skoroj budućnosti.

Ili kako je glavni dizajner Tom Kearns rekao: "Radi se o potpuno sebičnom dizajnu. U našoj dizajnerskoj ekipi je puno automobilskih frikova i entuzijasta i GT4 Stinger je odličan auto za takve ljude".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik