Kriza za dve godine zatvorila trećinu salona automobila

Bez autora
Jan 15 2014

Zbog slabe prodaje automobila, u poslednje dve godine zatvorena je trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije, a u najavi je i dodatno smanjenje broja salona. Iako još nijedan uvoznik nije napustio srpsko tržište u potpunosti, veliki broj ljudi ostao je bez posla, a vozači zbog redovnog servisa moraju da voze i stotinak kilometara dalje od grada u kome žive. Tržište novih automobila u Srbiji palo je na najniže grane u poslednjih nekoliko godina, a uvoznici najavljuju sumorne prognoze i za ovu godinu. Ne postoji uvoznik koji nije smanjio prodajnu mrežu. Prvo su radnicima smanjivali plate, pa su smanjivali broj zaposlenih, a onda su počeli da zatvaraju salone. U manjim mestima skoro da i nema više salona automobila, ostali su samo u većim gradovima poput Beograda, Niša, Novog Sada, a i tu umesto nekadašnja tri-četiri prodavca, radi samo jedan, objašnjava Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila.

Kriza za dve godine zatvorila trećinu salona automobilaZbog slabe prodaje automobila, u poslednje dve godine zatvorena je trećina auto-prodavnica i ovlašćenih servisa širom Srbije, a u najavi je i dodatno smanjenje broja salona. Iako još nijedan uvoznik nije napustio srpsko tržište u potpunosti, veliki broj ljudi ostao je bez posla, a vozači zbog redovnog servisa moraju da voze i stotinak kilometara dalje od grada u kome žive.

Tržište novih automobila u Srbiji palo je na najniže grane u poslednjih nekoliko godina, a uvoznici najavljuju sumorne prognoze i za ovu godinu.

- Ne postoji uvoznik koji nije smanjio prodajnu mrežu. Prvo su radnicima smanjivali plate, pa su smanjivali broj zaposlenih, a onda su počeli da zatvaraju salone. U manjim mestima skoro da i nema više salona automobila, ostali su samo u većim gradovima poput Beograda, Niša, Novog Sada, a i tu umesto nekadašnja tri-četiri prodavca, radi samo jedan - objašnjava za „24 Sata“ Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila.

Uvoznici smatraju da je situacija na tržištu novih automobila u Srbiji više nego katastrofalna, a zbog zatvaranja salona u unutrašnjosti, građani će za svaki servis morati da prelaze stotinak kilometara, što će predstavljati dodatni trošak.

- Tržište automobila je tri puta manje. Pre krize prodavali smo oko 60.000 vozila godišnje, a prošle godine prodato je 20.000, što znači da smo se po prometu vratili deset godina unazad. To više nije kriza, to je realno stanje, pa pojedini uvoznici u Srbiji zatvaraju cele službe i upravljaju iz regionalnih centara - objašnjava Petrović.

Porazno deluje i podatak da se u Sloveniji, sa više od tri puta manje stanovnika, i sa pet puta mlađim voznim parkom, godišnje proda više od 60.000 novih vozila.

Luksuzna vozila imaju kupce

Automobili skuplji od 100.000 evra idu dobro, a zainteresovani kupci spremni su i da čekaju po nekoliko meseci da pojedini luksuzni modeli stignu u Srbiju. Svake godine proda se oko 1.500 skupocenih vozila, a više od 80 odsto proda se za keš. Sa druge strane, automobili srednje klase, od kojih i živi automobilsko tržište, čekaju na lagerima po godinu, dve.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik