Mala pojeftinjenja automobila

Bez autora
Dec 04 2012

Prema uredbi koju bi trebalo da usvoji vlada Srbije od 1. januara 2013. godine biće ukinuta carina na uvoz automobila iz Evropske unije, što bi moglo da dovede do njihovog pojeftinjenja na tržištu. Građani koji kupuju automobile koji se proizvode u zemljama Evropske unije mogu da očekuju minimalna pojeftinjenja, dok carina za japanska i korejska vozila ostaje ista. Kako sada svari stoje, od nove godine, dizelaši zapremine motora od 1.500 do 3.000 kubika, kao i benzinci od 1.000 do 1.500 kubika, uvoziće se bez carine. Nešto slabiji benzinci, do 1.000, i dizelaši, do 1.500 kubika, cariniće se sa 2,5 odsto. U udruženju uvoznika ističu da su već sada zbog krize spustili marzu na minimum, ali da kupci ne treba da očekuju drastična pojeftinjenja. Ova uredba se ne odnosi na automobile koji se proizvode u Japanu ili Koreji, ali će se ipak voditi računa gde se automobil proizvodi.

Mala pojeftinjenja automobilaAko se usvoji uredba Vlade Srbije, od 1. januara 2013. godine biće ukinuta carina na uvoz automobila iz Evropske unije. Građani mogu da očekuju minimalna pojeftinjenja, dok carina za japanska i korejska vozila ostaje ista.

Prema uredbi koju bi trebalo da usvoji vlada Srbije od 1. januara 2013. godine biće ukinuta carina na uvoz automobila iz Evropske unije, što bi moglo da dovede do njihovog pojeftinjenja na tržištu.

Građani koji kupuju automobile koji se proizvode u zemljama Evropske unije mogu da očekuju minimalna pojeftinjenja, dok carina za japanska i korejska vozila ostaje ista.

Kako sada svari stoje, od nove godine, dizelaši zapremine motora od 1.500 do 3.000 kubika, kao i benzinci od 1.000 do 1.500 kubika, uvoziće se bez carine.

Nešto slabiji benzinci, do 1.000, i dizelaši, do 1.500 kubika, cariniće se sa 2,5 odsto. U udruženju uvoznika ističu da su već sada zbog krize spustili marzu na minimum, ali da kupci ne treba da očekuju drastična pojeftinjenja.

"S obzirom da je PDV skoro povećan za dva odsto, smanjivanje carine za 2,5 odsto neće puno pojeftiniti automobile, jer su uvoznici uračunali povećanje PDV-a od nove godine, pa će mnoge cene ostati iste, jer su marže i dalje na minimumu, objašnjava predsednik Udruženja uvoznika automobila i delova Srbije Miloš Petrović

Ova uredba se ne odnosi na automobile koji se proizvode u Japanu ili Koreji, ali će se ipak voditi računa gde se automobil proizvodi.

"Na primer, iako smo japanska marka nas ova uredba neće pogoditi, jer Honda ima fabrike i u Turskoj i u Velikoj Britaniji i Japanu. Veći deo modela dolazi iz Velike Britanije, tako da će njima carina biti nula odsto, ističe Aleksandra Đurđević iz "Honde".

Za modele koji dolaze iz Japana i dalje se primenjuje carina po stopi od 12,5 odsto, što ih čini nekonkuretnim.

"Čim budemo bili u Svetskoj trgovinskoj organizaciji, moraćemo da usaglasimo svoje propise i onda ovakvih anomalija neće biti. Moraćemo i dalekosistočnim zemljama da omogućimo da budu konkurentni na našem tržištu, objašnjava konsultant Milan Kovačević.

Prve računice kažu da se očekuje popust od svega 300 evra na automobilu koji košta 10.000 evra. Na skuplje opremljene modele popust može biti od 500 do 1000 evra.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik