Na tržištu Srbije dominiraju regionalni trgovci

Bez autora
Dec 05 2011

Na tržištu Srbije trenutno dominiraju regionalni trgovinski lanci dok se ulazak velikih svetskih kompanija iz te branše može očekivati, verovatno, tek posle oporavka domaće privrede i životnog standarda. Osim belgijskog "Deleza" koji je od nedavno prisutan u Srbiji kroz preuzimanje "Delta Maxi Grupe", nemačkog lanca "Metro keš end keri" i francuskog "Intermarš", na tržištu Srbije dominiraju regionalni trgovci sa ne toliko značajnim tržišnim učešćem. U Srbiji, trenutno, značajno tržišno učešće imaju tri najveća lanca - "Delez Maxi”, “Merkator-S” i “Idea”, dok domaći lanci “Dis” i “Univerexport”, kao i “Metro keš end keri” zaostaju. Ostali igrači imaju pretežno regionalni karakter i nisu velika pretnja vodećoj trojci. Očekuje se dolazak na tržište Srbije velikog trgovinskog lanca iz Nemačke “Lidl” čija je poslovna politika da u jednom trenutku otvara 20-ak prodavnica na dobrim lokacijama.

Na tržištu Srbije dominiraju regionalni trgovciNa tržištu Srbije trenutno dominiraju regionalni trgovinski lanci dok se ulazak velikih svetskih kompanija iz te branše može očekivati, verovatno, tek posle oporavka domaće privrede i životnog standarda, izjavila je Gordana Hašimbegović iz Privredne komore Srbije (PKS).

"Osim belgijskog ‘Deleza’ koji je od nedavno prisutan u Srbiji kroz preuzimanje ‘Delta Maxi Grupe’, nemačkog lanca ‘Metro keš end keri’ i francuskog ‘Intermarš’ , na tržištu Srbije dominiraju regionalni trgovci sa ne toliko značajnim tržišnim učešćem", navela je Hašimbegović za Tanjug.

Hašimbegović, koja je sekretar Udruženja PKS za trgovinu, objasnila je da u Srbiji, trenutno, značajno tržišno učešće imaju tri najveća lanca - "Delez Maxi”, “Merkator-S” i “Idea”, dok domaći lanci “Dis” i “Univerexport”, kao i “Metro keš end keri” zaostaju.

"Ostali igrači imaju pretežno regionalni karakter i nisu velika pretnja vodećoj trojci", dodala je ona.

Hašimbegović je rekla da se očekuje dolazak na tržište Srbije velikog trgovinskog lanca iz Nemačke “Lidl” čija je poslovna politika da u jednom trenutku otvara 20-ak prodavnica na dobrim lokacijama.

Sekretar u PKS je ocenila kako je dolazak velikih trgovinskih lanaca pozitivan za tržište Srbije i za potrošače, jer će povećati ponudu kvalitetne robe po nižim cenama, podići nivo konkurencije i sprečavati stvaranje trgovinskog monopola.

Hašimbegović je ukazala da u Srbiji, trgovina u poslednjih pet godina učestvuje u bruto domaćem proizvodu sa oko 11 odsto, dok je promet u trgovini na malo po stanovniku u zemlji lane je iznosio 1.473 evra u 2010.

To ukazuje na još uvek nerazvijeno tržište u Srbiji, ali sa mogućnošću rasta u narednom periodu, smatra ona.

Prosečna zarada u trgovini, bez poreza i doprinosa, isplaćena u avgustu 2011. iznosila je 28. 244 dinara, a prošle godine ta privredna grana zapošljavala je blizu 200.000 radnika.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku promet robe u trgovini na malo u Srbiji u oktobru 2011. bio je manji za 16,2 odsto nego u istom mesecu prethodne godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik