Carine na uvoz novih automobila iz Evropske unije od 1. januara su snižene sa pet na 2,5 odsto. Sniženje carine uticaće da cene jeftinijih automobila, do 10.000 evra, budu niže za oko 1,5 odsto ili između 100 i 150 evra. I to malo pojeftinjenje ranije je bilo dovedeno u pitanje zbog ekološke takse za automobile od 12.000 dinara po toni koja je uvedena krajem novembra, a uvoznici su dobili obećanje od Ministarstva zaštite životne sredine i prostornog planiranja da će njena primena biti odložena za godinu dana. Zbog toga su niže cene jeftinijih automobila sasvim izvesne. Carina na uvoz vozila van Evropske unije ostaće 12,5 odsto. U Srbiji je od početka 2011. godine prodato ukupno jedva 29.000 vozila, što je pad od 30 odsto u odnosu na godinu pre. U 2010. prodato je 40.000 vozila, a 2008., koja je bila reper stabilnosti tržišta, - 57.000 vozila, pa je jasno da su rezultati u 2011. poražavajući.
Carine na uvoz novih automobila iz Evropske unije od 1. januara su snižene sa pet na 2,5 odsto.
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović rekao je da će sniženje carine uticati da cene jeftinijih automobila, do 10.000 evra, budu niže za oko 1,5 odsto ili između 100 i 150 evra.
On je kazao da je i to malo pojeftinjenje ranije bilo dovedeno u pitanje zbog ekološke takse za automobile od 12.000 dinara po toni koja je uvedena krajem novembra i naglasio da su uvoznici dobili obećanje od Ministarstva zaštite životne sredine i prostornog planiranja da će njena primena biti odložena za godinu dana.
"Zbog toga su niže cene jeftinijih automobila sasvim izvesne", naglasio je Petrović.
On je napomenuo da će carina na uvoz vozila van Evropske unije ostati 12,5 odsto.
Prema Petroviću, u Srbiji je od početka 2011. godine prodato ukupno jedva 29.000 vozila, što je pad od 30 odsto u odnosu na godinu pre.
On je podsetio da je u 2010. prodato 40.000 vozila, a 2008. "koja je bila reper stabilnosti tržišta" - 57.000 vozila, pa je jasno da su rezultati u 2011. poražavajući.
Prema njegovim rečima, uvoznici automobila, pored drastičnog pada prodaje vozila izazvanog padom kupovne moći građana, suočavaju i sa problemima "šume propisa" koji im otežavaju rad.