Novi auto-gigant „Stelantis“ najavljuje 39 električnih automobila do kraja godine

Bez autora
Jan 20 2021

Automobilski konglomerat pod imenom „Stelantis“ rođen je, posle višemesečnih pregovora i kompleksnih promena, spajanjem kompanija „Fijat Krajsler automobili“ i „Pežo-Sitroen“ pre svega nekoliko dana. Predsednik grupe Karlos Tavares najavio je da će do kraja 2021. godine u ponudi grupe biti 39 električnih automobila, da se očekuje više „Fijatovih“ modela i da radna mesta nisu ugrožena.

Na prvoj konferenciji za medije predsednika grupe „Stelantis“, Karlos Tavares je spremno, jasno i direktno odgovarao na pitanja novinara iz čitavog sveta. Onlajn konferenciji održanoj juče prisustvovala je i Radio-televizija Srbije.

„Ovo je prvi dan naše nove istorije i početak jednog putovanja punog entuzijazma. Naša grupa je na odličnoj poziciji i biće još kompetitivnija na međunarodnom tržištu sa 39 električnih modela koji se očekuju do kraja 2021. godine. Ovo je velika grupa i ima dobru i stabilnu poziciju kako u Evropi tako i u Sjedinjenim Američkim Državama i Latinskoj Americi“, rekao je Tavares na samom početku konferencije.

Ujedinjenje FCA i PSA omogućiće saradnju vrednu pet milijardi evra od čega će 80 odsto biti ostvareno već u naredne četiri godine, rekao je Tavares precizirajući da ujedinjenje ove dve istorijske grupe zajedno ima vrednost od 25 milijardi evra koji su baza ovog spajanja i ne predviđa se smanjenje radne snage.

Novinari su imali priliku da Karlosu Tavaresu postave mnoga pitanja koja se tiču proizvodnje električnih vozila, preko Bregzita i strategije koja se tiče Kine, na koji način će kompanija da upravlja sa 14 različitih marki automobila, kao i osetljivo pitanje „Fijata“ i njegove proizvodnje u Italiji koja je prema oceni mnogih riskantnija nego ona u Francuskoj zbog prisustva francuske vlade u akcijama grupe.

Radna mesta nisu ugrožena

„'Stelantis' je stvoren da bi uneo novi život kompanijama koje ga čine a ne da bi smanjio njihov kapacitet“, nekoliko puta je podvukao Tavares i dodao „Ovo je prvi dan naše grupe i još je rano govoriti o tome, ali svi brendovi koji su naš deo imaju ogromnu vrednost jer predstavljaju ikone automobilizma. Potrebno je oceniti na koji način ćemo podržati profitabilni rast ovih kompanija koje predstavljaju ne samo istorijsko nasleđe već i bogatstvo. Još nismo završili sa strateškim planom, ali radimo na tome kako da ove brendove učinimo još profitabilnijim. Mi želimo da podržimo njihovo novo rođenje, to je nešto u čemu želim da budem vrlo jasan i eksplicitan“.

Tavares je ponovio više puta da će „Stelantis“ omogućiti očuvanje već postojećih aktivnosti, ali i da će garantovati nove proizvodnje te omogućiti prevazilaženje svih problema koji bi se mogli javiti usled spajanja FCA i PSA.

„Naša pažnja će biti posvećena tome da ne zatvorimo nijednu fabriku, to je nešto što želim da ponovim“, istakao je Tavares kao poruku italijanskim sindikatima koji će se sastati u sredu i dodao da ujedinjenje ne samo da neće dovesti u pitanje nijedno radno mesto već će poslužiti kao štit koji će ih zaštititi.

Predsednik krupe „Stelantis“ je zatim objasnio da će grupa omogućiti efikasnost i efektivnost svim fabrikama ne samo u Italiji nego i u svim ostalim delovima sveta zahvaljujući sinergiji, te će oni modeli čiji je opstanak bio neizvestan ipak preživeti.

„Zahvaljujući 'efektu razmera' i mogućnosti proizvodnje vozila koja će koštati manje, grupa ima kapacitet da stvori sigurniji biznis model za one brendove za koje pre nije bilo moguće doneti odluke i ti modeli će postati profitabilniji. Biće ih više, više će se proizvoditi u fabrikama a radnici će biti mnogo više zaštićeni svuda, a naročito u Italiji. U automobilskoj industriji ima mnogo toga da se uradi na optimizaciji troškova, ali zaposlenost predstavlja vrlo mali deo tog procesa“, objasnio je Tavares.

Više „Fijatovih“ modela

Jedan od brendova koji bi najviše mogao da profitira u grupi koja ima 14 marki automobila jeste „Fijat“.

„Imamo sve potrebne instrumente ne bi li proizvodili modernije 'Fijatove' modele. Ukoliko želimo da nudimo profitabilne automobile to je moguće tako što ćemo učiniti nešto slično onome što smo učinili sa 'opel korsom' koja sada u Nemačkoj ima prodaju veću od direktnih konkurenata. Moramo biti efikasniji u italijanskim pogonima, a u tome ćemo uspeti zahvaljujući benčmarku koji će omogućiti poboljšanje kvaliteta i troškova. Tek treba da počnemo da radimo na tome, ali to je naš pravac“, rekao je Tavaris podvlačeći da neće biti potrebno uvesti mere koje su uvedene u „Opelovom“ slučaju gde je bilo potrebno eliminisati modele zbog ugljen-dioksida, što nije slučaj sa „Fijatom“ koji nema te probleme.

Takođe, što se bitnih italijanskih kompanija tiče, poput „Alfa Romea“ i „Maseratija“ izraz koji je najčešće upotrebio Tavares je „ponovno pokretanje, a ne smanjenje“.

Električni automobili

Tavares je takođe rekao da će grupa uložiti u električna vozila tako da će do kraja 2021. godine u ponudi biti 39 takvih automobila.

„Grupa kreće sa 29 verzija električnih automobila, a do kraja ove godine njima će biti dodato još 10 pa će 2025. godine postojati jedna električna varijanta za svaki model. Naš izazov nije samo ponuda 'čistih automobila' već i onih koji su pristupačni našim klijentima“, naveo je predsednik grupe.

Kina i Velika Britanija

Što se kineskog tržišta tiče, Tavares je izjavio da su dosadašnji rezultati na kineskom tržištu razočaravajući i da grupa trenutno analizira problem ne bi li uvidela koji je razlog tome. Dodao je da je stvoren poseban tim čiji je zadatak da ponudi pobedničku strategiju.

„Ništa ne isključujemo i čekamo kraj analiza ne bi li ustanovili koje su to kritične tačke i u čemu je problem. Svakako moramo raditi više i bolje“, precizirao je Tavares.

Na pitanje britanskih novinara o tome da li će se smanjiti proizvodnja u Velikoj Britaniji, zbog čega su vrlo zabrinuti britanski sindikati, Tavares je odgovorio da su u grupi mirno čekali potpisivanje ugovora između Britanije i Evropske Unije koji će dati pozitivan ishod.

„Jedan deo proizvodnje će ostati u Velikoj Britaniji i taj dogovor je u skladu sa investicijama i proizvodnjom 'Stelantisa' u Evropi i u Velikoj Britaniji. Razmatramo mnoge nove mogućnosti poput investicija i električnih automobila ali dogovor je prvi veliki korak pa ćemo tek onda pristupiti strateškom ocenjivanju u vezi sa tom; videćemo šta će uraditi Britanska vlada ne bi li zaštitila nacionalnu automobilsku industriju“, naglasio je Tavares.

Tokom konferencije za medije, predsednik „Stelantisa“ nekoliko puta je istakao ulogu vlada svih zemalja u kojima je grupa prisutna i da njene investicije zavise upravo od pravila igre određenih vlada.

„Ukoliko se potpuno promene pravila igre i naš biznis model bude uništen moraćemo da donesemo određene odluke jer će nam prostor za manevrisanje postati uzan. Dakle ponavljam, 'Stelantis' je zaštitni štit sve dok su pravila prihvatljiva“, rekao je Tavares dodavši da odluka koja se tiče povratka „Pežoa“ u Sjedinjene Američke Države još nije doneta.

Takođe je naveo da „Stellantis“ ne isključuje mogućnost saradnje sa kućom „Epl“, kao i sa svim drugim tehnološkim gigantima.

Generalni sekretar torinskog „Fioma“ Edi Laci, nakon konferencije za medije, povodom  dokumenta o dobrodošlici u novu grupu koji su primili svi zaposleni, rekao je da se radi o novoj realnosti koju radnici pažljivo posmatraju, a oceniće je tek nakon rezultata koje će doneti na italijansko tržište.

„Bez obzira na sva uveravanja mi imamo razloga za zabrinutost jer postoji preveliki proizvodni kapacitet 'Stelantisa' u Evropi, predvidljiva je racionalizacija i određeni izbori koji se moraju učiniti narednih meseci. Mi smo razvili sve tehnološke i profesionalne veštine da bi i dalje imali važnu ulogu u proizvodnji i tehnološkom razvoju automobila na međunarodnom nivou. Kao i uvek, mi ćemo uraditi naš deo posla i zahtevaćemo poseban trud od naših rukovodioca u Torinu i regionu Pijemonte“, poručio je Laci.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik