Novi Opel Adam - kao stvoren za međunarodni reli

Bez autora
Feb 13 2013

Sa Adam “Cup” varijantom Opel se u novembru 2012. vratio automobilskom sportu. Na Salonu automobila u Ženevi Opel će predstaviti još jednu zvezdu u svojoj ponudi – novu koncept studiju nedavno predstavljenog šik automobila, Adam-a, konstruisanu prema FIA R2 specifikacijama. Finalna faza razvoja i homologacija planirane su za 2013. godinu. Adam R2 predstavlja još jedan korak u Opelovoj novoj automobilskoj strategiji – ponudu vrhunskog vozila za međunarodne kupce koji su zainteresovani za vožnju relija i koji žele mogućnost učestvovanja na svim nacionalnim prvenstvima u Evropi. Šarmantan, prefinjen, privlačan – sve ovo se odnosi kako na Adam-a generalno, tako i na njegovu R2 reli varijantu. Posebne komponente karoserije iz Opelove sportske OPC linije kao što su bravice za brzo otvaranje na poklopcu motora i prtljažnika, zatim prednji i zadnji štitnici šasije naglašavaju sportski karakter ovog snažnog stručnjaka za asfaltirane i šljunkovite podloge. Njegova jedinstvena osnovna konstrukcija je i oličenje visoke tehnologije.

Novi Opel Adam - kao stvoren za međunarodni reliSa Adam “Cup” varijantom Opel se u novembru 2012. vratio automobilskom sportu. Na Salonu automobila u Ženevi Opel će predstaviti još jednu zvezdu u svojoj ponudi – novu koncept studiju nedavno predstavljenog šik automobila, Adam-a, konstruisanu prema FIA R2 specifikacijama. Finalna faza razvoja i homologacija planirane su za 2013. godinu.

Adam R2 predstavlja još jedan korak u Opelovoj novoj automobilskoj strategiji – ponudu vrhunskog vozila za međunarodne kupce koji su zainteresovani za vožnju relija i koji žele mogućnost učestvovanja na svim nacionalnim prvenstvima u Evropi.

Šarmantan, prefinjen, privlačan – sve ovo se odnosi kako na Adam-a generalno, tako i na njegovu R2 reli varijantu. Posebne komponente karoserije iz Opelove sportske OPC linije kao što su bravice za brzo otvaranje na poklopcu motora i prtljažnika, zatim prednji i zadnji štitnici šasije naglašavaju sportski karakter ovog snažnog stručnjaka za asfaltirane i šljunkovite podloge. Njegova jedinstvena osnovna konstrukcija je i oličenje visoke tehnologije.

Adam R2 pokreće 1,6-litarski ECOTEC 16V motor sa promenljivim radom bregaste osovine koji u svojoj trkačkoj konfiguraciji razvija oko 185 ks i maksimalni obrtni momenat od oko 190 Nm. Snaga se prenosi pomoću sekvencijalnog menjačasa pet brzina fabrike Sadev, kao i diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Sva podešavanja šasije, uključujući konfiguracije za vožnju po asfaltu i makadamu, osiguravaju maksimalno prijanjanje uz podlogu i dinamično upravljanje. Zahvaljujući sistemu sa hidrauličnom ručnom kočnicom sa lakom aktivacijom, četvoroklipnim Brembo kočionim čeljustima spreda i regulaciji pritiska kočenja na zadnjoj osovini, reli verzija Opel Adam-a nudi i izvrsno usporavanje.

U kabini R2 verzije nalaze se sve funkcije karakteristične za profesionalna takmičarska vozila, a mnogi detalji su već sada deo specifikacije koju će ove godine homologirati FIA, svetska automobilska organizacija.

Ultrakompaktni R2 zasnovan je na novoj Adam-ovoj “Cup” izvedbi i predstavlja prvi korak u Opelovom novom programu promocije evropskog amaterskog relija koji će omogućiti mladim vozačima da postupno napreduju do učestvovanja u najboljim evropskim takmičenjima. Od sezone 2013. pa nadalje čak 40 Adam “Cup” vozila će se takmičiti za brend-trofeje u Nemačkoj i Francuskoj. U nemačkom ADAC OPEL RALLYE CUP-u pobednik posebne “Rallye Junior” grane takmičenja (za vozače do 27. godine starosti) napredovaće do R2 klase, a u sledećoj sezoni će ga na poseban način podržati Opel i ADAC.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik