Oglašavanje će u 2025. nadmašiti ranije prognoze

Bez autora
Dec 11 2025

Očekuje se da će oglašivačka ulaganja u 2025. godini rasti brže nego što su ranije prognoze predviđale, ponajviše zbog slabijeg uticaja tarifa od očekivanog te dodatnog podsticaja koji donose AI tehnologije, navodi se u najnovijoj prognozi investicijske grupe WPP Media.

Kako piše The Wall Street Journal, WPP Media je znatno podigla svoju procjenu globalnog tržišta oglašavanja. Sada očekuju da će globalni prihodi od oglasa, bez političkog oglašavanja u SAD-u, porasti za 8,8% u 2025. i dosegnuti 1,14 biliona dolara, što je osjetan skok u odnosu na junsku prognozu od 6% rasta. Za narednu godinu, WPP Media sada predviđa rast globalne potrošnje za 7,1%, umjesto ranije procijenjenih 6,1%.

Oglašivači su ublažili efekat tarifa tako što su ubrzali uvoz prije rokova, efikasnije upravljali zalihama i sami preuzeli dio dodatnih troškova, piše Media Marketing.

Prema riječima Kate Scott-Dawkins, predsjednice odjela za poslovnu inteligenciju u WPP Media, junsku prognozu oblikovala je početna reakcija na nove tarife. Tokom ljeta, tim je mogao vidjeti kako se mjere zaista odražavaju na tržište, kako se potrošnja održala i kako su pregovori i prilagodbe ublažili udar, što je dovelo do revidirane prognoze.

Izvještaj napominje da je dio efekata tarifa samo odgođen i očekuje se da će se osjetiti 2026. Istovremeno, jače ulaganje u AI doprinosi dodatnom rastu oglašavanja. Scott-Dawkins navodi da mnoge kompanije koriste AI kako bi optimizirale procese poput marketinga i razvoja proizvoda, a ostvarene uštede zatim preusmjeravaju u oglašavanje. Širenje AI sektora istovremeno stvara nove kompanije – koje također postaju oglašivači.

Izvještaj dodaje i da će retail media, oglašavanje preko maloprodajnih lanca koji koriste vlastite podatke o kupcima, prvi put prestići globalne TV prihode od oglasa u 2025., porastom od 11,3% na 174,2 milijarde dolara. Istovremeno, WPP Media predviđa da će ukupno TV oglašavanje, uključujući linearno i streaming, porasti za samo 0,6%.


Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik