Ovo su pet stvari koje bi svaki kupac trebalo da zna: Kako vratiti frižider trgovcu, a kako patike

Bez autora
Feb 02 2020

Mnogi naši građani još ne znaju kako da ostvare svoja potrošačka prava, a zbog toga su najčešća dva pitanja koja su veoma važna...

Mnogi naši građani još ne znaju kako da ostvare svoja potrošačka prava, a zbog toga su najčešća dva pitanja koja su veoma važna:

- Šta uraditi kada se pokvari tehnička stvar (bela tehnika, računari, telefon, itd...)

- Šta uraditi kada se pokvari netehnička stvar (odeća, obuća i slični proizvodi koji nemaju tehničke karakteristike).

Prvo, trebalo bi utvrditi da li je proizvod u zakonskoj garanciji ili u komercijalnoj garanciji.

Zakon jasno i nedvosmisleno kaže da uz fiskalni račun, potrošač ima zakonsku garanciju od dve godine a komercijalna garancija je sve preko dve godine koju daje trgovac ili proizvođač i uslovi komercijalne garancije su definisati garantnim listom.

- Ukoliko se nesaobraznost pojavi u prvih 6 meseci od kupovine, da bi potrošač ostvario svoja prava potrebno je da uloži pismenu reklamaciju trgovcu na mestu gde je kupio proizvod i tom prilikom ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, popravkom ili povratom novca - kaže za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS).

Prema njegovim rečima, ako se nesaobraznost ili nedostatak pojavi posle isteka 6 meseci pa sve do isteka zakonske garancije od 2 godine potrošač ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom ili popravkom.

Zakonski rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana od dana podnošenja reklamacije a 30 dana je rešavanje iste ako je u pitanju tehnička roba, a ako je netehnička onda je 15 dana.

Bitni saveti i rokovi na koje bi trebalo da obratite pažnju:

- 2 godine zakonska garancija, preko toga komercijalna

- 8 dana - rok za odgovor na reklamaciju

- 15 - rok za rešavanje reklamacije na netehničku robu

- 30 dana - rok za rešavanje reklamacije na tehničku robu

- bez dokaza o kupovini nije moguće reklamirati proizvod (fiskalni račun, slip iz banke, izvod)

Ocenite tekst
Komentari
  • Duška

    Feb 03 2020
    imala sam situaciju reklamacije, uredno podnela zahtev za istu u roku od 5 dana od momenta kupovine. Moj zahtev prvo nije hteo da bude prihvaćen u maloprodajnom objektu gde se kupovina desila. Obratila sam se službi reklamacije prodavca i tako dobila pravo da prilozim svoj zahtev. Reklamacija je odbijena, jer nisam imala račun, i ako zakon kaže da dokazivanje kupovine nije samo račun, postoje i druga sredstva. Dobila sam negativan odgovor, što ukazuje na to da zakon o zaštiti potrošača ne funkcioniše. Nisam se obratila inspekciji, moja greška, ali ako ćemo za svaku reklamaciju ili primedbu aktivirati inspekciju kao sredstvo rešavanja problema, onda nam zakon i ne treba. Hvala
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik